Vijf tips voor berichten met impact

Het medialandschap verandert snel. Terwijl de traditionele journalistiek zichzelf opnieuw uitvindt, gaat de opmars van blogsites en social media onverminderd door. De uitdaging mensen te bereiken wordt groter en groter. Enerzijds doordat ze van het ene naar het andere kanaal klikken en nergens meer lang aandacht aan besteden. Anderzijds doordat het met zo veel kanalen lastig is je doelgroep te vinden. Wie wordt nog gezien als autoriteit? Naar wie wordt echt geluisterd? Zijn er nog onverdachte bronnen? Hoelang duurt het voordat zo’n bron wordt ingehaald door de nieuwe smaak van de dag? Het aantal media en potentiële contactmogelijkheden is vele malen groter geworden, maar de kans om iemand echt te raken is kleiner dan ooit.

De enige manier om in dit geweld overeind te blijven is door inhoudelijk een goed verhaal neer te zetten. Interessant, aantrekkelijk, relevant, realistisch, geloofwaardig en boeiend. Toegesneden op de doelgroep en het betreffende medium. Vijf tips om jouw doelgroep te raken en het rendement van je berichten te vergroten.

1. Zet mediamonitoring tools in

Er zijn diverse betaalde en gratis media monitoring tools, zoals Obi4wan, Hootsuite en Buzzcapture. Ze geven je inzicht in wat er op jouw vakgebied speelt op social en online media, waarna je blogs, vlogs en nieuwsberichten kunt maken die inspelen op onderwerpen die jouw doelgroep bezighouden. Dit maakt de kans aanzienlijk groter dat jouw verhalen je doelgroep aanspreken.

2. Gebruik de statistieken van je website

Door statistieken programma’s als Google Analytics aan je website te koppelen krijg je inzicht in welke berichten en informatie jouw bezoekers interessant vinden. Ook laten deze programma’s zien via welke zoekopdrachten mensen jouw site vinden of op welke andere manier ze op jouw site belanden. Al deze informatie helpt je om je berichten en content relevanter en je site beter vindbaar te maken. Zo kun je jouw doelgroep op een aantrekkelijke en snelle manier laten kennismaken met jouw producten en diensten.

3. Doe een keyword analyse

Het gebruik van internet begint voor veel mensen bij Google. Tools als de Google Keyword Planner en Google Trends laten zien waarnaar mensen op zoek zijn. Een keyword analyse levert woorden op die, als je ze gebruikt, de vindbaarheid en relevantie van jouw berichten vergroten.

4. Houd je statistieken structureel bij

Steeds meer ondernemers zetten social media in. Het is een toegankelijke en effectieve manier om aan promotie te doen. Maar aanwezigheid op social media zonder rendement is zonde van je tijd. Dit begrijpen partijen als Facebook, Twitter en LinkedIn maar al te goed. Dus bieden ze je een schat aan statistieken die laten zien hoe effectief berichten zijn. Door deze statistieken structureel bij te houden krijg je inzicht in wat jouw volgers en potentiële klanten waarderen. Wanneer je je verhalen hierop aanpast, zal je het bereik, de interactie en het aantal bezoeken aan je website via social media zien toenemen.

5. Creëer een dashboard

Het is belangrijk dat je de statistieken structureel bijhoudt en op de juiste manier toepast. Creëer een dashboard waar je de voor jou relevante statistieken bijhoudt om tot de juiste inzichten te komen en deze te vertalen naar impactvolle berichten.

 

Vond je deze blog leuk? Deel hem op social media! 

Zonder netwerk geen bestaansrecht

Nederland telt op dit moment meer dan 1 miljoen geregistreerde ondernemers waarvan naar inschatting een kleine 400.000 mensen hun boterham ermee moet verdienen. Als je niet zichtbaar bent weet niemand van je bestaan. En als je niet onderscheidend bent zal niemand geïnspireerd raken en je uitnodigen. Leer daarom efficiënt netwerken.

 

In 2000 richtte ik de eerste netwerkorganisatie van Nederland op. De traditionele adviesbureaus noemden ons ‘het netwerk clubje’.  Dit vonden wij geen enkel probleem, omdat wij in alle luwte konden uitgroeien tot een krachtige netwerkorganisatie. Ons doel was om NEN4400 gecertificeerd te worden, om zo aan te tonen dat wij kwalitatief goed georganiseerd waren. Dit was best lastig, omdat deze organisatievorm nog niet bestond. De kracht van het netwerk is kennisdeling, Gun elkaar succes dan ben je met elkaar succesvol. Wij noemen dit bij De Unieke Ondernemer: ‘Wat kom je halen en wat kom je brengen’.

 

Landelijke organisaties vroegen mij hun mensen te trainen op het gebied van netwerken. De afgelopen twintig jaar is er enorm veel veranderd. Vooral op het gebied van virtuele sociale netwerken. Toch is netwerken in de kern hetzelfde gebleven. In mijn ogen moet je nu nóg veel bewuster netwerken en er bovendien nog veel meer tijd aan besteden. Ik adviseer mensen minimaal een uur per dag te netwerken.

 

Veel mensen hebben hun netwerk niet in beeld en ook niet beheersbaar. Mijn advies: breng je netwerk in kaart. Je fysieke warme netwerk zoals familie, vrienden, buren en collega’s. Dit levert nog altijd de hoogste gun-factor op. Vervolgens bekijk je het aantal connecties via sociale platformen. Hoe onderhoud je deze relaties? Je kent het misschien wel, van die mensen die je bellen…’Hallo, kan ik een bakje koffie komen drinken’, maar waarvan je weet: dit doen ze deze week met een iedereen die een mogelijke opdracht voor ze heeft. Ook ik maak dit regelmatig mee, maar gelukkig zijn er in mijn netwerk ook veel mensen waar ik koffie mee drink en wel een goede relatie mee heb opgebouwd. Ik wil graag iets voor  iets voor heb betekenen en visa versa. Mijn allerbelangrijkste tip: ‘Ga voor de relatie en niet alleen voor de opdracht!’

 

Van nature ben ik nieuwsgierig wat andere mensen doen en stap ik heel gemakkelijk op mensen af en maak contact. Veel mensen hebben hier moeite mee en dan moet je bepaalde blokkades overwinnen. Wat ik graag mensen mee geef is; wees altijd op tijd, ga bij de ingang staan. Dan zie je gelijkgestemden binnenkomen die het ook lastig vinden. Stap op ze af. Hou je rechterhand altijd vrij zodat je mensen een hand kunt geven. Vaak is het vertrouwd om bij bekenden te gaan staan maar je bent gekomen om te netwerken dus houd het kort en maak nieuwe contacten. Je hebt twee oren gekregen en één mond, luister daarom twee keer zo lang als dat je praat en je hebt contact. Tot slot: Stel realistische verwachtingen, omdat mijn ervaring is dat mensen vaak veel te hoge verwachtingen hebben van de ander of de bijeenkomst.

 

Netwerken is ontzettend leuk en ik laat je dit graag ervaren! Neem daarom gerust contact met mij op als je vragen hebt over alle aspecten van netwerken.
Corinne Jaspers, De Unieke Ondernemer – 06 50268673

 

Meer leren over netwerken? Meld je nu aan voor de training: ‘De kunst van Netwerken‘. Woensdagochtend 15 Februari, Soesterberg.

10 ochtendritueel stappen om het maximale uit je dag te halen

De meeste mensen laten het begin van hun dag bepalen door anderen.
Als ze uit bed stappen, kijken ze meteen op hun mobiel.
Ze lezen berichten van anderen die iets van hun willen.
Of ze krijgen afzeggingen voor afspraken.

Daardoor zitten ze direct in de actie of in de stress modus.
Dat is niet de juiste manier om het maximale uit jouw dag te halen…

Hoe begin jij je dag? Zet je Geef jij de ochtend aan jezelf.
Word je blij en fit wakker? Ervaar je heaven on earth?
Of voelt het alsof je watten in je hoofd hebt en kom je amper je bed uit?
In deze podcast leg ik het belang uit van een goed ochtendritueel.

Ik geloof als je de ochtend goed begint, je meer uit je dag haalt.
En als je elke dag meer uit je dag haalt, dan haal je meer uit je leven!
Cool toch?

Sommige mensen mediteren van 5.00 tot 7.00 uur zoals Barack Obama en vele CEO’s.
Zij hebben hier baat bij en kunnen op deze manier hun werk beter doen.
Dat is een optie… maar kost veel tijd…
En in die tijd kan je ook aan je missie of je dierbaren besteden.

Fast track methodes

Ik hou van methodes met minimale input en maximale output.
Ik geloof dat iets altijd sneller en soepeler kan.
Daarom experimenteer ik met fast-track methodes.

Ik test alles wat ik tegen kom drie weken.
En bepaal daarna of het voor mij werkt.
Vervolgens deel ik het in kleine kring onder mijn beste klanten.
Dingen die voor mij en mijn klanten werken, deel ik graag met jou.

Meten is weten. En dat doe je door te experimenteren.
Creëer jouw heaven on earth.
Geef de ochtend aan jezelf terug.
En maak van elke dag de mooiste dag die het maar kan zijn.

Mijn eigen ochtendritueel

Elk ritueel waarbij jij baat bij hebt, is goed.
Ik deel hier mijn persoonlijke ochtendritueel.

Misschien zit er iets bij wat ook voor jou kan werken.
Ik zeg altijd test het drie weken en bepaal daarna wat voor je werkt.

Mijn ochtendritueel doe ik bijna iedere dag.
Als ik het oversla is de flow meestal ver te zoeken…
Sinds drie jaar heb ik dit ochtendritueel.
Ik sta er een half uurtje eerder voor op dan ik daarvoor deed.
Dat betekent dat ik ook een half uurtje eerder naar bed ga.

Voordat het hele gezin wakker wordt, heb ik mijn me-time van de dag er al op zitten.
Dat voelt zo geweldig.
Vooral in de lente en de zomer is het een weldaad.
Ik heb het een tijdje later op de ochtend gedaan, maar dat beviel me niet.
Ik ben benieuwd wat voor jou werkt!

De 10 ochtendritueel stappen

Het lijken misschien veel stappen, maar het neemt heel weinig tijd in beslag en levert super veel rust op.
En een fijn leven.

  1. De voorbereiding

    Het ochtendritueel begint de avond ervoor.
    ‘s Avonds leg ik alvast makkelijke kleding klaar op een krukje vlakbij m’n bed.
    Dat kan de kleding van de dag ervoor zijn of een sport outfit.
    Dan hoef ik in ‘s ochtends niet meteen in de zoekmodus en het licht aan te doen.
    Ook handig voor het geval je partner een ander ritueel heeft;).

  2. De intentie voor de volgende dag
    Ik ga slapen met de intentie dat ik de volgende dag fit en vitaal wakker wordt.
    Ook al heb ik een korte of slechte nacht.
    Nog steeds blij ik de intentie zetten dat ik zo blij en dankbaar ben dat ik de volgende dag goede energie heb.

  3. Blij en dankbaar wakker worden

    Als ik wakker word rek ik mezelf uit. Adem ik diep in en uit. En tover ik een lach op mijn gezicht.
    En bedenk ik hoe gelukkig en gezegend ik ben met alles wat er in mijn leven is.
    Dan bedenk ik hoe ik me die dag wil voelen. Bijvoorbeeld energiek en blij.
    En daarna stap ik rustig uit bed.

  4. Een glas half lauw lemon water

    Voordat ik iets anders eet of drink, begin ik de dag met een glas lemon water.
    Ik voeg een druppel van essentiële LEMON olie aan toe van DoTERRA aan mijn water.
    Dan heb ik wel alle voordelen van citroen, (zoals afvloeien van afvalstoffen), maar niet de nadelen als je verse citroen gebruikt.

  5. Mediteren (5- 11 minuten)

    Hier gebruik ik een tune voor met een bepaalde frequentie zoals 528 hz of 432 hz.
    Deze tonen gebruik ik ook in mijn geleide meditaties op YouTube zoals de kracht van de natuur meditatie.
    Uit onderzoek blijkt dat deze tonen je DNA positief beïnvloeden.

    Klassieke muziek verhoogt door de vibratie je cellen al met 2%.
    Sanskriet en Gregoriaanse chanting muziek verhogen de vitaliteit met 5 tot 9%.
    De hz tonen verhogen de levensvatbehaarheid van je cellen tot maar liefst 20%.
    Je kunt ook binaural beats gebruiken (met je koptelefoon) omdat dit de frequentie van je hersengolven verlaagt.
    En je kan subliminal affirmations toevoegen gedurende je meditatie (of je slaap) om je onderbewuste denkpatronen te veranderen.

    Aan het begin van de meditatie wrijf ik mijn handen warm met een meditatie olie van DoTERRA.
    Hiermee verhoog ik gelijk al mijn energie en zet ik de intentie voor de meditatie.

  6. Manifestatieschrijven (2 – 5 minuten)

    Door te schrijven in mijn #manifestatieboek dat ik blij en dankbaar ben voor wat ik al heb (ook al heb ik het nog niet) zorg ik dat dingen vanzelf en gemakkelijk in mijn leven manifesteer.

    In het pragmatische webinar ‘vibreren en manifesteren’ ontdek je hoe jij alles kunt manifesteren wat je maar wilt.
    Meer inkomen, een gezonde & gelukkige relatie of een gezond lijf en rust in je hoofd. Noem het maar op.
    Jouw intenties kunnen meer dan je denkt. Als je het maar op de juiste manier doet.
    En dat je een energetische match wordt met wat we werkelijk wilt.

    Van het schrijven maak ik echt een blij me-time moment.
    Ik drink er een kop groene thee bij. En zet een karaf met water met edelstenen en grapefruit olie (ook van DoTERRA) klaar.

    Op de achtergrond luister ik naar een zelf ingesproken manifestatie podcast met 432 hz.
    Dat is niet nodig, maar ik vind dat prettig.
    Als er behoefte is, wil ik die ook voor jou inspreken.
    Je kan het ook in stilte doen of met een lekker muziekje.

  7. Tijd voor een ochtend smoothie (5 minuten)

    Hier gebruik ik een mix van amandel of rijstmelk met kokosyoghurt of Griekse yoghurt voor.
    Ik voeg er vers fruit en greens van YUVO en verse groente- en fruit sappen van VANNU aan toe.
    Dan maak ik ook het ontbijt voor de rest van het gezin.

  8. Work-out & personality oefeningen (20 minuten)

    Daarna doe ik een work-out & oefeningen.
    Uit een Engels onderzoek blijkt dat als je sprintjes gebruikt in die 10 minuten,
    dat het effect op je gezondheid net zo groot is als een uur joggen.
    Het kan ook fietsend, zwemmend of roeiend.
    Het gaat om de drie sprintjes die je trekt. Dat zet je lijf écht in actie.
    Probeer het maar eens. Het werkt!

    In deze 10 minuten jog ik 3 keer: 2 minuten en 30 seconden sprint en jog ik 3 minuten uit.
    Ik splits deze 10 minuten zelf op in twee keer 5 minuten.
    Ik ben na 5 minuten op de plek ben waar ik Personalilty Oefeningen doe.
    Na deze oefeningen jog ik 5 minuten terug.

    De Personality Oefeningen heb ik ontwikkeld voor mijn coaching programma’s.
    Dit zijn 8 oefeningen van max 10 minuten om je mindset en dus je persoonlijkheid te versterken.
    Hier een beschrijving van de oefeningen gevolgd door twee video’s waarin je meteen mee kunt doen. Als je dat wilt:)

    – 1) Ik begin met de de ‘Powerswing’ om mijn nieren een boost te geven. Dit geeft mijn lijf kracht.
    – 2) Daarna de ‘Suncatch’ waarbij ik de zon, het licht, het geluk in mijn lijf haal (of die nou schijnt of niet).
    – 3) Gevolgd door de ‘Gradient’ waarbij ik het donker, zorgen, angst, negatieve gedachten loslaat. Nieuwe energie en gronding uit de aarde tot me laat komen.
    – 4) De ‘Flamingoal’ zorgt voor focus en balans. Ik focus dan op de One Thing dat ik die dag wil bereiken. En een ‘kloteklusje’ wat ik van mezelf moet doen. Aan het einde van de dag complimenteer ik mezelf dat ik die twee dingen gedaan heb.
    – 5) Dan volgt de ‘Chikancha’. Die begint met de energie douche (CHI). Om alle energie die ik normaal weggeef aan mezelf te geven. En die eindigt in dankbaarheid (Kancha). Dan benoem ik drie dingen waar ik specifiek dankbaar voor ben alsof het al zo is en visualiseer ik dat het is gebeurd.
    – 6) De ‘circles of balance’ zorgen vervolgens voor meer balans.
    – 7) Aan het einde komt ‘Me-Care’. Hiermee benoem ik onder andere drie concrete dingen waarom ik van mezelf hou.
    Voor meer zelfvertrouwen. En met mijn stem maak ik een siren op het woord ‘VAM’, waarmee ik én mijn stem train én intenties zet van Vertrouwen, Acceptatie en Meegaan met de flow (VAM). VAM is het chantwoord van de tweede chakra dat voor zelfvertrouwen staat.
    – 8) Als allerlaatste komt de ‘Triangle of Growth’.
    Hierin visualiseer ik mijn grotere dromen binnen een driehoek die ik de lucht zet.

    Bekijk hier twee GRATIS video’s voor jou met de personality oefeningen.

    Personality oefeiningen video in NICE met uitleg

    Personality oefeningen op Ibiza video zonder uitleg

  9. The One Thing of the day

    Daarna doe ik the One Thing of the day en een ‘klotelusje’.
    The One Thing of the day heeft ALTIJD met mijn missie te maken.
    Ik doe dus 365 dagen iets dat bij mijn missie pas.
    En daardoor leef ik mijn missie.
    Wil jij ontdekken wat je missie is? Doe dan het webinarOntdek je Missie’.

  10. Douchen en koud (af) douchen

    Uit onderzoek blijkt dat koud (af)douchen heel goed is. Vooral voor je bruine vetcellen tussen je schouderbladeren.
    Het stimuleert je immuunsysteem. Een beter begin van de dag kan je niet hebben.
    In het begin vond ik het vreselijk, maar in combinatie met de breath of fire (een ademhalingstechniek) valt het best mee.

Nu ben ik klaar voor de dag en voor e-mails, afspraken en al dat soort dingen.
Het fijne is dat ik dan alles wat ik had willen doen die dag al gedaan heb.
Kan je voorstellen hoe lekker dat voelt?
De dag moet nog beginnen en hij is al geslaagd.

Nou ben ik natuurlijk ook heel benieuwd naar jouw ritueel.
Wat zou hier volgens jou écht tussen zou moeten staan.
Let me know.
Ook ben ik benieuwd welke stappen jij gaat testen en hoe ze je bevallen.

LoVe
Lorraine Vesterink

Deel deze link gerust met mensen die wel meer energie kunnen gebruiken.
Of geld willen verdienen met hun missie en hun unieke talent.
Dare to grow & Live your dream.

Stel je doelen in 9 stappen

55 inzichten om te leven van internet

Vorige maand heb ik een seminar gevolgd bij Eelco de Boer. Dit seminar volgde ik omdat ik onze E-Course Presenteren grootschalig onder de aandacht wil brengen. Doordat ik erg enthousiast was over het seminar, kreeg ik er veel vragen over.

“Heb je daar nou wat aan gehad?”

“Wat heb je er allemaal van geleerd?”

“Vertel me er alles over!”

JA!

Daarom maakte ik een video met alle inzichten. Omdat ik daar leuke reacties op kreeg, deel ik de 55 inzichten in dit blog.
Zodat je alles rustig kan na lezen. Wel zo handig.
In dit blog gebruik ik ons eigen online product (E-Course Presenteren) als voorbeeld. Zodat jij het kan toepassen op jouw eigen online product.

1. Bedenk een product dat onbeperkt verkocht kan worden.

Want alleen met een product kun je leven van internet.
Zorg ook dat je de doelgroep kunt bereiken die behoefte heeft aan jouw product.
Weet jij nog niet wat je missie is? En heb je nog geen product?
Lees dan eerst de 7 vragen om je missie te ontdekken.

2. Zorg dat het een geweldig product is.

Niet een goed product, maar een geweldig product!
En zorg dat het een product is waar je echt trots op bent.
Als je echt iets moois hebt kun je het ook makkelijk verkopen.

3. Zorg dat jouw product minimaal 200 euro kost.

Anders stop je teveel werk in iets wat te weinig oplevert.
Dat zet geen zoden aan de dijk.
Als je toch kleinere producten hebt, maak dan een pakketje waarvan de waarde toch minstens 200 euro is.
En zorg dat de inkoop ervan maximaal 30% is.
Is jouw inkoop nu hoger, zoek dan manieren om dat omlaag te brengen naar 30%.

4. Bereken hoeveel van deze producten je moet verkopen om financiële vrijheid te hebben.

Hoeveel producten moet je verkopen om net zoveel inkomsten als uitgaven te hebben?
Zo hoef je niet meer uurtje factuurtje te werken.
Dan krijg je vrijheid.
En kun je echt gaan doen wat jouw zielsmissie is.

5. Geef webinars over jouw product.

 Vertel aan het begin van het webinar waarom je dit webinar gratis geeft.
Anders vragen mensen zich het hele webinar af:
“Waar zit de adder onder het gras?
Waarom geef jij deze informatie?”

Leg aan het begin uit wat het doel is.

Vertel dat mensen aan het einde ervan een aanbod krijgen om het product te kopen.

Zo geef ik zelf webinars over onze E-Course Presenteren.
Daarin vertel ik:

  • Hoe je kunt presenteren als een pro.
  • Hoe je mensen met je mee krijgt.
  • Hoe je jouw boodschap over brengt.
  • Hoe je meer kunt verkopen in minder tijd.

Aan het einde geef ik een aanbod voor de E-Course Presenteren.

6 Besteed meer tijd en woorden aan de marketing dan aan het product zelf.

Een van de grootste bestsellers ter wereld is een boekje van slechts 60.000 woorden.
Maar er zijn wel 200.000 woorden aan marketing aan besteed.
Daarom is het zo goed verkocht.
Vaak denken we dat als een product goed is, het zichzelf wel verkoopt.
We steken dan te weinig moeite in marketing.

 7 Wees niet bang om te investeren in adverteren.

Denk aan Google AdWords, of Facebook advertenties.
Stel dat je hier 100 per dag aan uitgeeft.
Dat klinkt als veel geld. Je bent snel geneigd dit niet te doen.

Maar stel je nu voor dat je dankzij die 100 euro iedere dag twee producten van 250 euro verkoopt.
Dan maak je ineens goede winst!
Geld uitgeven aan marketing is dus niet iets om bang voor te zijn.

 8 Geef geen informatie, maar inspiratie. Over de transformatie die mensen kunnen maken.

In plaats van je product te beschrijven, kun je mensen beter vertellen over de voordelen die zij eruit halen.

Bij de E-Course Presenteren ben ik snel geneigd om te informeren in plaats van te inspireren.
Dan vertel ik dingen als: hoeveel afleveringen het zijn, hoe lang ze duren, dat de informatie in geen enkel boek te vinden is, dat het gebaseerd is op 40 jaar mediatraining van bekende Nederlanders, dat de informatie komt van de beste mediatrainer van Nederland, etc…

We zijn vaak geneigd om te veel te vertellen over het product zelf.
Terwijl we juist veel meer mogen vertellen over de voordelen van ons product.
Wat levert het de klant op.

Ik zou dus beter kunnen zeggen…

“Misschien wil jij ook presenteren, maar merk je dat je een blackout krijgt.
Of dat je rood aanloopt.
Vind je presenteren soms nog spannend?  
Merk je dat je gaat bibberen of stotteren?
Of vind je het lastig omdat je niet zo goed weet waar je moet beginnen om een goede presentatie te maken?

Hoe zou jouw leven veranderen als veel meer mensen jouw boodschap gaan horen?
Zou je dan je missie beter kunnen verspreiden?
Meer geld verdienen?

Hoe gaaf is het als je thuis, achter je laptop, zelf kunt ontdekken hoe ook jij kunt presenteren als een pro?”

Zorg dat je in jouw salespitch voor 80% uit persoonlijke voordelen van het product bestaat, oftewel  inspiratie.
En voor slechts 20% uit praktische informatie.
Of dit nou 1 op 1 is, op je landingspagina of in een webinar.

 

9 Besteed veel tijd aan het weerleggen van bezwaren.

Ik hoor mensen vaak zeggen: ik weet nog niet eens wat mijn zielsmissie is, laat staan het product erbij.
Dus die E-Course Presenteren komt nog wel een keer.

Maar presenteren is natuurlijk altijd nuttig.
En je leert het niet in 1 dag.
Je kunt het dus beter zo snel mogelijk leren, zodat als je je product hebt, je ook gelijk je verhaal kunt vertellen!
En je kunt je presentatieskills altijd verbeteren.
Zelfs de beste presentatoren trainen nog.

10 Gebruik schaarste en een tijdslimiet.

Dit vinden we vaak niet het leukste om te gebruiken, maar het moet nou eenmaal.
Dus gewoon doen.
Het werkt.

11 Hoe specifieker, hoe geloofwaardiger het is.

Als ik ineens zou zeggen: ik heb 55 inzichten voor je, lijkt het alsof dat nergens vandaan komt.
Maar als ik zeg: “Ik heb vorige maand een seminar gevolgd van Eelco de Boer.
Daar heb ik een video van gemaakt toen ik op Ibiza zat.
Ik kreeg er zoveel leuke reacties op dat ik het nu ook voor je heb uitgeschreven.
Nu ben ik specifieker en dus geloofwaardiger.

 12 Gebruik een cliffhanger.

Bijvoorbeeld: we zijn nu pas bij inzicht nummer 12.
Misschien heb je zelf al wat inzichten gehad.
Nou, trust me!
Het wordt nog beter, dus stay tuned voor de rest!

13 Gebruik krachtwoorden.

Bijvoorbeeld: 92% van de doelgroep had baat bij de E-Course Presenteren.
Of: je gaat hier gegarandeerd beter van presenteren.
Stel je bent er helemaal niks mee opgeschoten, laat het me weten, dan krijg je je geld terug.
Een betere garantie dan dat zul je niet snel krijgen!

Dit laat zien dat ik 100% achter ons product staat.
Ik geloof er zo in, dat ik bereid ben mensen hun geld terug te geven als het voor hen toch niet blijkt te werken.
Dat is echter nog nooit gebeurd, omdat mensen er ontzettend blij mee zijn.
En er zoveel aan hebben.
Nog veel meer dan ze van te voren dachten.

14 Gebruik maar 1 onderwerp, 1 product.

Als je meerdere dingen gaat aanbieden, verliest het 80% van zijn winstgevendheid.
Wat wel nuttig is, is de link naar jouw product herhalen.
Bied bijvoorbeeld je product aan, en vertel waar mensen kunnen klikken om het te bekijken/kopen.
Vertel en dan wat meer over, en herhaal de link.

 15 Wat je wel kunt doen is een content email maken.

Ik zou bijvoorbeeld een email kunnen sturen met de link naar dit blog over de 55 inzichten die ik kreeg van Eelco de Boer.
En dat ik dan in de PS zet:

“In het blog geef ik onze E-Course Presenteren vaak als voorbeeld.
Lijkt jou deze E-Course ook interessant voor jou?
Klik dan hier.

Zo’n soort opmerking zet je dus in de ‘PS’ om alsnog aandacht te vestigen op jouw product.

 16 Gebruik winstwoorden.

Niemand vindt woorden als ‘betalen’ en ‘bestellen’ leuk.
Maar wat wel leuk is, is bijvoorbeeld ‘ontvangen’.

“Als je hier klikt, ontvang je de E-Course Presenteren” klinkt veel aantrekkelijker.

Vergelijkbaar zijn de woorden ‘leren’ en ‘lessen’.
Dit soort woorden associëren we met school, en veel mensen vonden school helemaal niet zo leuk.
“Leer presenteren in zoveel lessen”, klinkt minder leuk als

“Ontdek de geheimen van presenteren.” Klik even op deze link.

 17 Bedenk minimaal 30 headlines.

Bedenk waar jij je klant precies mee helpt.
Zo was er op het seminar bijvoorbeeld een coach die mensen hielp om hun leven terug te krijgen.
Ondernemers die er doorheen zaten, coachte zij zodat ze weer een leuk leven hadden.

In eerste instantie noemde ze zich coach voor ALLE mensen.
De doelgroep ondernemers kiezen, was al een grote stap.
Haar werd geleerd om nog specifieker te zijn, bijvoorbeeld door zich de ‘Get Your Life Back Coach’ te noemen.

Voor het webinar om de E-Course Presenteren te promoten, kunnen we bijvoorbeeld de volgende headlines bedenken;

  1. Krijg mensen mee
  2. Verspreid jouw missie
  3. Presenteer als een pro
  4. Verkoop meer in minder tijd
  5. Presenteer voor grote groepen
  6. Haal meer uit je 1 op 1 klant gesprek
  7. Ontdek hoe je authentiek kunt vloggen

 18 Benoem in ieder geval 3 dingen:
pijn, plezier, en de call to action.

Bij de E-Course Presenteren is bijvoorbeeld de pijn:

“Loop je bij het idee van presenteren al rood aan?”

Het plezier is:

“Ook jij kan moeiteloos kunnen presenteren”

En de call to action is

“Klik hier en ontvang de E-Course”

 19 Vergeet onze onderburen niet!

België kan ook een grote doelgroep zijn.
Bij het seminar van Eelco de Boer waren misschien wel de helft van de deelnemers Belgisch.
Overweeg ook om je product te vertalen als je denkt dat je je doelgroep daardoor kunt vergroten.

 20 Maak verschillende websites voor verschillende doelgroepen.

 Als je toch verschillende doelgroepen wilt benaderen, zorg dan dat je daar meerdere websites voor hebt.

21 Ga pas verder met het volgende product als je 1 miljoen euro hebt verdiend.

We zijn vaak geneigd het volgende product alweer te lanceren, terwijl we het vorige product nog niet hebben verkocht.
Creëren is leuk, maar ga pas verder als je eerst een miljoen euro met dit product hebt verdiend.

22 Je mindset is belangrijk.

Tijdens het seminar werd iemand gevraagd hoeveel hij dacht te kunnen verkopen.
In eerste instantie was zijn antwoord “10, 100, misschien wel 1000”, maar na een beetje coaching van Eelco veranderde dat al naar 1 miljoen!

Misschien denk jij ook wel zo.
We mogen best groter gaan denken, en een positievere groei- en geld mindset ontwikkelen.

23 Deel zoveel mogelijk content.

Wie mij een beetje kent weet dat ik al heel veel gratis weggeef.
Onderaan deze pagina krijg je een gratis aflevering presenteren.
Veel mensen hebben al heel veel aan deze afleering.
Kan je nagaan wat de hele E-Course je oplevert.

Eelco de Boer bevestigde in het seminar dat dit alleen maar goed is.
Deel gewoon zoveel mogelijk.
Het komt vanzelf een keer bij je terug.
Je weet niet hoe, je weet niet wanneer, maar het komt echt een keer terug.
En hoe tof is het als jouw gratis content beter is dan het betaalde content van je concurrenten?!

 24 Maak breed content.

Je hoeft je content niet te limiteren tot je product.
Natuurlijk is het belangrijk om het daarover te hebben en er specifiek over te zijn.
Maar je mag ook over andere onderwerpen content maken.

Ikzelf houd me naast mijn werk ook graag bezig met ‘tweelingzielen’.
Dat is een soort soulmate plus, jouw perfecte partner.
Daar help ik andere mensen bij en praat ik graag met mensen over.
En daar mag ik dus ook gewoon content over maken.

Voor mij was dit een heel bevrijdend inzicht.
Uiteindelijk blijkt dat ook deze mensen beter willen presenteren.
Dus hoe leuk is het als ik via een van mijn passies weer terecht kom bij de producten die ik heb ontwikkeld.

25 Denk er ook over om gezamenlijk content te maken.

Veel mensen hebben hier twijfels over:
Wat als mensen mijn vriend(in) leuker vinden en bij hem/haar gaan kopen?
Laat dit je niet tegen houden.
Er is zo’n overvloed, maak lekker samen content en verwijs naar elkaar.

26 Over 1 onderwerp kun je meerdere keren content maken.

Als je bijvoorbeeld een video opneemt, kun je de audio gebruiken voor een podcast.
En als je het uittypt, of uit laat typen, kun je er ook een blog van maken.
Klik hier als je liever deze inzichten in een video wilt zien en horen.

27 Doe dat vooral niet zelf.

Besteed het uit.
Ga niet alles zelf doen.
Zorg dat jij de createur bent, en dat andere mensen het uitwerken.
Zo doen zij waar zij goed in bent, en doe jij waar jij goed in bent.
Dit blog is uitgetypt door mijn personal assistent.
Dat scheelt mij tijd, waardoor ik in die tijd weer nieuwe content voor jou kan creëren.

 28 Zoek jouw vrijheidsgetal uit.

Reken uit hoeveel inkomen je nodig moet hebben om rond te komen.

– Hoeveel geef je uit aan je huis?
– Hoeveel kost gas, water en licht je?
– Wat betaal je voor je auto?
– Je verzekeringen?
– Je vakanties?

Maak een lijstje van al je uitgaves.

Op welk maandbedrag kom je dan uit?
Hoeveel producten moet je verkopen om dit te verdienen?
Als je deze vraag beantwoord hebt, weet je jouw vrijheidsgetal.

 29 Conversational selling.

Tijdens het seminar vroeg ik Eelco:

“Hoe veel vraag ik nou voor mijn E-Course Presenteren?
Zeg ik dat het 330 euro is of promoot ik in het webinar voor voor 297 euro?
Of zeg ik dat we er € 700 voor gaan vragen?
Hoe pak ik dat nou aan?”

Uiteindelijk heb ik geleerd dat je ‘conversational selling’ moet toepassen.

In ons geval is dat als volgt:

De E-Course Presenteren is opgenomen in een studio, met een professionele cameraman. D
ie raadde aan de course voor niet minder dan € 1.000 euro te verkopen.
Wij vonden dat best wel veel, 1.000 euro voor een online course.
Voor de training bij ons betalen mensen € 3.000.
Dus wat vraag je hier dan voor?
Misschien toch wel 700 euro.

Bij een gewone training ben je de volgende dag misschien alweer veel vergeten.
Een van de voordelen van de online course is dat je alles op elk moment terug kunt kijken.
Je kunt levenslang elke dag opnieuw inloggen en al het materiaal nog eens bekijken.
Uiteindelijk hebben we toch besloten een introductieprijs van 330 euro te hanteren.
In de toekomst gaan we die veranderen naar 700 euro.
Mensen zeggen dat ze het maar een hele kleine investering vinden voor heel veel waarde.

Bedenk goed wat jij minimaal voor je product wilt hebben.

 30 Geef niet te veel informatie.

We zijn snel geneigd mensen direct van alles te gaan leren.
Maar dat werkt niet.
Mensen gaan dan je product juist NIET kopen.

Ga mensen te inspireren.
In mijn webinars vertel ik mensen dat ook zij een verhaal te vertellen hebben, dat ook hun verhaal gehoord moet worden.
Dat ze meer kunnen verkopen in minder tijd. Dat ze met meer vertrouwen zichzelf authentiek kunnen presenteren.

Wat kun jij mensen voor inspiratie geven in plaats van informatie?

 31 Deel jouw beste content opnieuw.

Als je iets deelt van een paar jaar geleden vindt niemand dat vervelend.
Mensen vinden dat alleen maar fijn.
Stel je voor dat je naar een concert van je favoriete band gaat, en ze spelen alleen maar nieuwe nummers.
Je wilt toch ook hun oudere muziek horen, hun geweldige classics?
Zo kun jij jouw beste content gerust nog een keer delen.

 32 Doe de bonus na afloop.

We zijn snel geneigd bonussen weg te geven.
Als ik bijvoorbeeld zeg:

“Doe nu de E-Course Presenteren, en krijg de Doelendag cadeau!”

Dan kan dat een heleboel bezwaren opleveren.
Mensen willen gewoon een online cursus en ineens ‘moeten’ ze ergens naartoe.
Dat kost tijd, misschien hebben ze dat niet.
Misschien komt die datum hen helemaal niet uit.
Om die reden kan het zijn dat ze besluiten de hele E-Course ook maar niet te doen.

Geef die bonus er dus niet direct bij, dat levert vaak alleen bezwaren op.

Wat je wel kunt doen is de bonus achteraf delen.

Stel je bestelt de E-Course, je hebt hem binnen, je hebt betaald.
En je krijgt vervolgens een e-mailtje waarin staat: “Wat leuk dat je de E-Course hebt besteld.
Ik vind het zo gaaf! Ik wil je nu ook uitnodigen voor de Doelendag, tegen een sterk gereduceerd tarief.
Dan krijg je je doelen helder. En realiseer je je doelen.
Klik hier en gebruik de kortingscode om je aan te melden voor de Doelendag.”

Dan overtref je mensen hun verwachtingen.
Ze dachten niet dat ze er nog iets bij zouden krijgen.
Dan is de bonus een leuke verrassing, en veel effectiever.

33 Neem echt de tijd om iets moois te maken.

Zorg dat je echt een mooi filmpje opneemt, bijvoorbeeld.
Deze video over presenteren geven wij gratis weg.
Of dat je echt een goed webinar in elkaar zet.
En neem daar rustig de tijd voor.

34 De super-happy-fun-day.

Dit is voor mij het beste en meest waardevolle inzicht.
Voor mij is het echt goud waard.
De super-happy-fun-day is een dag waarop je alleen maar leuke dingen doet.

Als ondernemer ben je altijd bezig om ballen in de lucht te houden, om hard te werken…
Je bent altijd druk.
Neem 1 dag zonder telefoon, zonder e-mails, om alleen maar leuke dingen te doen.
Van ’s ochtends vroeg tot ’s avonds laat.

Ik heb dit zelf nu 2 keer gedaan met mijn kinderen, en van tevoren gepland wat voor leuke dingen we allemaal zouden doen.
We hadden het perfecte ontbijt, de perfecte lunch, we hebben gedanst, gezongen…
Ik werd verliefd op mijn kids, op mezelf, op mijn leven.
En dat gun ik iedereen.

Ze raden aan om minimaal 1 keer per maand zo’n dag in te plannen.
Ik blijf het zelf zeker 1 keer per maand met mijn kinderen doen.
Ze staan nu al te springen voor de volgende keer – en ik ook!
Ik ga het ook met mijn moeder doen, ik ga het alleen doen en met vriendinnen.

Eelco de Boer noemt het ‘droomdagen’, mijn vriendinnen noemden het ‘excellentdagen’, maar wij kregen de tip van Dean Jackson en die noemde het ‘super-happy-fun-day’.
Dus zo noem ik het ook!
We hebben er zelfs T-shirts van ontworpen die we op deze dag dragen:)

 35 If you don’t pay, you don’t pay attention.

Als mensen ergens niet voor betalen, heeft het ook geen waarde.
In de pauze van het seminar heb ik zo’n 8 ondernemers geholpen hun zielsmissie te ontdekken en daar een waardevol product bij te bedenken.
Bij sommige kwam dit heel goed binnen, maar sommige raakten volledig in paniek dat ze ineens hun zielsmissie wisten en hun product. Want dan moet je in een keer aan de bak.

Dus geef je product niet zomaar weg.

Normaal help ik mensen hun missie te ontdekken in een coaching sessie van 1,5 à 2 uur. Het heet Find Your Life Purpose.
Ik geef ze dan een geleide zielsmissie meditatie. Vaak krijgen ze ook direct een idee hoe ze (meer) geld kunnen verdienen met hun missie.

Als ik dat gratis zou geven dan is dat zonde.
Dan weten mensen na jaren zoeken eindelijk wat hun zielsmissie is, maar gaan ze er niets mee doen omdat het te snel kwam.
Dus de tips is: geef je product niet zomaar weg.

 36 Focus op jezelf.

Er zat een dame in de zaal en die was coach.
Zij was heel erg bezig met alle coaches die je tegenwoordig hebt, die zonder opleiding hun geld verdienen.
Daar ging zoveel van haar energie naartoe dat ze niet meer bezig was met zichzelf.
Want het gaat er niet om wat anderen doen, het gaat erom dat de klant geholpen is.

Je hoeft niet bang te zijn dat er zoveel coaches bijkomen.
Ik heb zelf ook een coach. En ik coach ook.
Iedereen heeft tegenwoordig een coach nodig.
Focus dus gewoon op jezelf, en niet op anderen.

Overweeg jij coaching? En spreekt onze manier van werken jou aan?
Klik hier om te kijken naar de verschillende sessies die wij bieden.
Zoals Boost Your Business, Heal Your Past en de Scenario Scan.

37 Keuzes maken.

Deze tip kregen we van een goede vriend van Eelco, Damian.
En de tip is dat je elke keer dat je naar een restaurant gaat, je binnen 30 seconden een keuze maakt van de menukaart.
Zo leer je snel keuzes te maken.

Dat kun je dan ook in het echte leven toepassen.
Je voelt je dan ook goed over jouw manier van keuzes maken.
En wie niet kiest verliest. Dus keuzes kunnen maken is erg belangrijk.

 38 Het gaat om de klant.

Er zat ook iemand in de zaal die opmerkte dat ze het product zelf niet had ervaren.
Dat ze zelf niet wist hoe het was.
Maar dat is helemaal niet erg.
Het gaat namelijk niet om jou, het gaat om de klant.
Wat wil de klant, waar ligt de klant van wakker, en los dat op.

39 Investeer in het opbouwen van jouw e-mail lijst.

Zorg dat je een uitgebreide lijst e-mailadressen van (potentiële) klanten hebt.
Zo kun je je product makkelijker verkopen.
The money is in the list…

40 Schrijf die dan alsof je hem naar een vriend zult versturen.

Lees je e-mails nog eens na, en bedenk of je ze op diezelfde manier ook naar een vriend zou versturen.
Zo niet, verander hem dan een beetje.
Zoals je het ook naar een vriend of vriendin zou sturen.

41 Laat de lengte van jouw boodschap los.

Sommige mensen vinden dat een video maar een bepaalde lengte mag hebben.
Maar als je jouw product kunt beschrijven in drie zinnen, doe je het in drie zinnen.
En als het moet in drie uur, doe je het in drie uur.

 42 Bouw momentum op via e-mail.

Je kunt in een e-mail alles uitgebreid uitleggen.
Maar je kunt het ook kort vertellen, en zeggen dat als mensen reageren met “Yes, I’m in!”, je ze meer informatie zult toesturen.
Je klant heeft vaak net als jij weinig tijd, dus maak het ze zo gemakkelijk mogelijk.
Vervolgens stuur je die info, en zeg je dat als ze het ook gaaf vinden, je het voor ze zult regelen.
Zo maak je een beetje contact met de klant. En houd je hun aandacht vast.

 43 Gebruik veel wit in je e-mails.

Dat houdt het rustig, en overzichtelijk.
Jouw klant heeft het druk, en wil het gewoon snel kunnen lezen.
Een lap tekst is veel minder effectief.

Gebruik maximaal 4 zinnen per alinea.
En houd je zinnen kort.

44 Het is heel eenvoudig om een giveaway te verzinnen.

Heb je nog geen giveaways?
Ga dan eens even rustig zitten met een vriend, een vriendin, of een collega, en ga even brainstormen.
Er zijn zoveel giveaways te bedenken.
Deze ’55 inzichten van Eelco de Boer’, bijvoorbeeld, is al een giveaway.

45 Wees niet bang om nog meer te investeren.

Stel je hebt 100 euro geïnvesteerd en je hebt er die 500 voor teruggekregen.
Waarom zou je de volgende dag dan weer maar 100 euro investeren?
En waarom niet 200? Of 1.000 euro?
Als iets nu werkt, wil dat niet zeggen dat het over een jaar nog steeds werkt.
Dus als je die code hebt gekraakt: ga los!

46 Blijf lekker delen

We zijn soms bang dat we mensen niet meer mogen mailen, dat we teveel op social media posten.
Maar stuur gewoon je giveaway.
En vertel dat als ze het leuk vinden ze kunnen reageren om nog meer tips en info te ontvangen.
En als mensen toevallig niet in geïnteresseerd zijn, lezen ze het gewoon niet.
Of kunnen ze makkelijk unsubscriben.

47 Wees niet bang om hulp te vragen.

Iedereen vindt het fijn om anderen te helpen.
Jij vindt het vast fijn om iets behulpzaams te doen voor iemand anders.
En anderen vinden het dus ook leuk om jou te helpen.
Vraag dus gerust om hulp.

48 Experimenteer met verschillende advertenties.

Kijk wat werkt, en als het werkt: ga ermee door!
Het enige wat je hoeft te doen is de code te kraken.
De code waarmee jij jouw product moeiteloos verkoopt.
En dat te herhalen.

49 Je moet niet de goedkoopste willen zijn.

Als kleine ondernemer kun je niet goedkoper zijn dan ondernemers die met groot volume werken.
Probeer je dus niet te onderscheiden op prijs.
Mensen denken zelfs vaak dat als iets net iets duurder is, dat het dan betere kwaliteit is.
Wees dus niet bang om wat meer te vragen.

50 Verhoog jouw waarde

Als specialist kun je meer geld vragen dan als generalist.
Kies ook de groep die geld uit wil geven aan jou.

51 Geef korting als je dat wilt.

Als je korting wilt geven, noem dan een percentage als het gaat om kleine bedragen/
En noem een bedrag als het gaat om grote bedragen.

52 Gebruik euro in plaats van het euroteken.

Het euroteken associëren we met betalen, en dat vinden we niet leuk.
Schrijf het woord uit, bijvoorbeeld ‘200 euro’ in plaats van ‘€ 200’.

53 Geloof dat het kan.

Na het seminar ging ik geïnspireerd naar huis.
In plaats van negatieve gedachtes, zoals “waarom zou mijn product nou goed verkopen, ga nou maar gewoon werken”, kun je er beter in geloven!

Het gaat niet om hard werken, het gaat om slim werken.
Als jij nu ook geïnspireerd bent: ga dan aan de slag!
In plaats van nog een blog te lezen…, ga zelf een blog maken.

54 Transformatie.

Ik gun jou dat je kunt gaan van actief geld verdienen, naar passief geld verdienen.
In plaats van elke keer een factuurtje komt er gewoon steeds geld binnen.
Dat geeft vrijheid.

55 Presenteer als een pro

Wat mij opviel tijdens het seminar van Eelco de Boer is dat hij presenteert als een pro.
Hij past veel van de technieken toe die wij in onze E-Course Presenteren geven toe.
Dat is een van de meest bepalende factoren waardoor hij zo succesvol verkoopt.

Wil jij ook presenteren als Eelco de Boer?
Klik dan even op de link van de E-Course Presenteren.
Gun jezelf deze E-Course.
Mocht je dat tussen het lezen door nog niet hebben gedaan…:)

 

Dat waren ze dan:
De 55 inzichten voor jouw transformatie.
Om te leven van internet.

De beste reclame is mond-tot-mond reclame.
Ken jij iemand die ook wil leven van internet?
Dan waarderen we het als je dit blog deelt.

Verhoog je Verkoop in 8 stappen

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vaak hoor ik…
‘Mijn klanten hebben geen geld voor mijn producten.
Of ze hebben het er niet voor over.
En ik wil ze mijn product niet door de strot duwen.
Iedereen heeft toch recht op vrijheid?’

Er is sprake van een blokkade om te verkopen.
Bovendien vinden ze het lastig om nee te zeggen
Daarom blijven ze ja zeggen tegen kleine klanten
of opdrachten die een plek bezetten van goed betalende klanten.

Ze zijn daarmee een dief van hun eigen portemonnee.
Ze moeten veel te hard werken voor te weinig geld.

Herkenbaar? Ben jij ook een die van je eigen portemonnee.
Misschien werk jij ook veel te hard voor te weinig geld.
Zo ja, realiseer je dan het volgende.
Het probleem zit meestal niet in de klant.
Het probleem zit vaak in jezelf… namelijk, in je hoofd.
Waarschijnlijk heb je nog een ongezonde verkoop-mindset.

Ik stel je graag twee vragen:
1) wat kost het jou als je zo doorgaat?
2) wat levert het je op als je jouw verkoop-mindset verandert?

Deze twee vragen stel ik ook aan mijn klanten…
Hier de vragen inclusief de antwoorden.

1) Wat kost het je als je je huidige verkoop-mindset in stand houdt?

‘Ik heb te weinig tijd voor mezelf.
Ik moet alle ballen in de lucht houden.
Ik heb zelf amper tijd voor pauze.
Ik durf geen nee te zeggen, dus zie ik het helpen van een
kleine klant maar als een soort pauze.
In die tijd had ik eigenlijk een heerlijke wandeling
in de natuur willen maken.
Of tijd willen nemen voor een gezonde lunch.
Doordat ik mezelf negeer, heb ik regelmatig een griepje
of last van mijn rug.
Het kost me een hoop omzet.
Daardoor kan ik niet met mijn gezin op vakantie
naar de plek waar ik eigenlijk heen zou willen.
Daardoor kan ik niet de coaching of het jaarprogramma veroorloven
wat ik eigenlijk nodig heb om te groeien.’

2. Wat levert het je op als je je verkoop-mindset verandert?

‘Dan heb ik meer rust, balans in werk en privé en heb ik meer tijd voor mezelf.
Dan heb ik meer plezier in mijn werk.
Dan kan ik meer tijd met mijn gezin doorbrengen.
Ik word een leukere partner en ouder.
Dan kan ik de dingen kopen voor mezelf die ik graag wil.’

Kortom… een ongezonde verkoop-mindset kost jou een hoop.
En een gezonde verkoop-mindset levert je veel op.

Daarom onthul ik je hierbij de 8 verkoopgheimen.
De geheimen die ik heb ontdekt.
Het hiep mijn klanten hun productverkoop te verdubbelen.
En hun omzet te verhogen.


Stap 1) Accepteer en laat los.

Zeg hardop in jezelf:

Ik had tot nu toe een ongezonde verkoop-mindset.
Dat accepteer ik. Het is ok.
Mijn ongezonde verkoop-mindset laat ik los. Download.

Ik weet nu dat het niet aan de klant lag, maar aan mezelf.

Stap 2) Affirmeer

Zeg hardop in jezelf:

ik heb een gezonde verkoop-mindset vanaf nu en continu.
Ik heb overvloed voor mij en mijn gezin nu en continu.

Herhaal dit drie keer, drie keer per dag, drie weken lang.

3) Denk alleen voor jezelf

Heb jij weleens de gedachte dat de klant
het geld niet voor jouw product over heeft?

Het resultaat van jouw product is duidelijk zichtbaar en meetbaar.

Kan het misschien zo zijn dat jij het zelf het geld niet zou uitgeven voor jouw
product?
Stel jezelf nu de vraag:
Heb ik het zelf voor mijn product over?
Geef ik het inderdaad er ook aan uit?

Zo ja, dan ben je goed bezig.
Zo nee… werk aan de winkel!
Investeer jij nog niet (genoeg) in jezelf?
Geef je te weinig uit aan jezelf?
Dan zal je klant dit ook niet doen.

Wat ook nog kan is dat je het wel voor jezelf over hebt.
Maar dat je denkt dat anderen het er niet voor over hebben.
Je gunt het in dat geval wel jezelf… maar je gunt de ander niet het beste.
Vanuit angst om te verkopen.


4) Vertel de klant over het product dat jij het allerliefste verkoopt.

Veel mensen durven niet over zichzelf te vertellen.
Zo van… mijn verhaal is toch niet interessant…
Als klanten vragen… ‘Hoe gaat het met je?’ Dan zeggen ze
bijvoorbeeld.. ‘Oh… z’n gangetje…’
Zonde! Dit is een verkoopmoment!
Als klanten vragen hoe gaat het met
je?

Vertel dan waar jij meer van wilt verkopen.
Welk product heb jij voor het laatst ontwikkeld?
Als je mij zou vragen.. hoe gaat het met je?
Dan zou ik bijvoorbeeld kunnen zeggen…_ _

‘Het gaat goed. Net terug uit Ibiza.
Waar ik 10 topondernemers een
reset heb gegeven.

Mensen krijgen daar een reset, een boost,
maar ze moeten thuis wel zelf ermee aan de slag.
Ze vallen vaak in een gat. De praktijk leert dat het vaak lastig is.
Om thuis in je eentje aan de slag te gaan.
Als ze eenmaal thuis gekomen niet de oefeningen en affirmaties doen,
dan gebeurt er te weinig naar mijn zin.

Ik heb daarom een supermooi nieuw programma ontwikkeld
voor ondernemers die willen groeien.
Het Next Level Program.

Daarin hebben mijn klanten om de week een contactmoment.
In het Next Level Program kunnen we meteen als er iets opkomt het
probleem oplossen. Ze gaan implementeren.
Ze blijven in een flow en houden focus op hun doelen.

Hoe kan jij dit vertalen naar jouw product?
Als jij enthousiast over je product vertelt,
weten mensen in elk geval
wat je te bieden hebt en
zullen ze voor zichzelf overwegen of dit ook
interessant is voor hun.

Experimenteer om dit te
vertellen als iemand vraagt hoe het met jou gaat.
Mijn klanten zijn meer gaan verkopen
door te vertellen wat hen
het liefste bezighoudt.

5) Bereid de klant voor op het komende kostenplaatje

Wat kan jij vertellen over het kostenplaatje zodat je klant is
voorbereid op de prijs.
Ik zou bijvoorbeeld kunnen zeggen: ‘Het Next Level Program zou
inderdaad ook iets voor jou zijn, maar er zit wel een prijskaartje
aan…
Maar dan heb je ook wat.

Een heel jaar lang training, 1 op 1 coaching
én een geweldige boost door de driedaagse masterclass.
Steeds meer klanten willen in zichzelf en hun bedrijf investeren,
omdat ze het waard zijn.
En dat is toch ook zo. We zijn het waard.
Iedereen verdient het
om geld te verdienen met zijn of haar missie.

Door het Next Level Program ga je moeiteloos genoeg verdienen.
Daardoor word je gelukkiger en ben je een leuker mens voor je partner
en je kinderen.

Kortom, het levert je heel veel op en dat mag wat kosten.
Bovendien is dit nog de voordeligste oplossing, want bij andere
trainers betaal je voor een vergelijkbaar programma vaak drie keer zo
veel en ben je met meer deelnemers, dus minder persoonlijke aandacht
en leereffect!’

6) Laat je ego los.

Je denkt nu misschien…
ja… maar als ik vertel over hoe goed het mij en mijn bedrijf gaat,
dan denken mensen dat ik een opschepper ben.
Of dan heb ik het gevoel dat ik lieg, want het gaat nog
helemaal niet zo goed met m’n bedrijf.

En je weet nog niet hoe het met je nieuwe product gaat lopen.
En misschien voel je je zelfs moe of uitgeput.
Maar vanuit een lage energie kom je nooit uit de cirkel.

Het gaat misschien nu nog niet zo goed, maar als jij uitspreekt hoe je
het hebben wilt (en daar blij mee bent) dan wordt het zoals jij het
hebben wilt.
Zo werkt de ‘wet van de aantrekkingskracht’.
En het is niet voor niets een wet.
Dat betekent dat het een wetmatigheid is die altijd werkt.
Dus ook voor jou.
Ook jij kan de omzet voor jouw bedrijf verhogen
door een gunstig verdienmodel.

Zodat je niet harder hoeft te werken, maar wel meer verdient.
Het levert je klant een mooi resultaat op.
Je klanten gaan je berichten sturen hoe blij ze met je zijn.
Jij krijgt een hogere omzet. Je denkt iets verder in de tijd.
En straks is het ook écht zo.

Het resultaat is dat je nog meer voldoening krijgt van je werk.
Je wordt een nog blijer mens, leukere partner, leukere ouder.
Ook je klant wordt een blijer mens.

7) Werk persoonlijk en wees iets duurder

Als jij automatisch de klant steeds standaard hetzelfde product geeft,
dan zal je klant het product ergens anders gaan bestellen.
Dat is dan namelijk een stuk slimmer, want het zal vast wel ergens
voordeliger te vinden zijn, omdat er altijd bedrijven zijn met een
ander verdienmodel (goedkopere locatie, grotere verkoop volumes,
betere inkoopprijzen).

Maak je product juist iets duurder.
Dan denken mensen vaak dat je beter bent.
Dat stimuleert de verkoop ook.

Elke mens is uniek.
Kijk per moment welke producten er op dat moment
het beste bij jouw klant passen.

Dan snapt de klant dat ze jouw advies nodig hebben en het onverstandig
is om zomaar ergens anders te bestellen.
Kan de klant de aanschaf niet in een keer betalen?
Maak een betalingsplan zodat de klant het per maand kan betalen.


8) Werk aan je public speaking skills.

Je stem bepaalt of je iets wel of niet verkoopt.
Als je je stem goed gebruikt kom je geloofwaardiger over.

Gebruik je je stem verkeerd, komt je onzekerder over dan nodig.
En komt je boodschap niet over of word je niet gehoord.

Presentatietechnieken die jouw omzet verhogen wil je toch beheersen als ondernemer.
Ze zijn beschikbaar.

Samen met Anne Boermans, een van de beste mediatrainers van ons land, geef ik sinds 2011 training.
Met ruim 40 jaar ervaring bij radio en tv geeft hij de beste adviezen.
Deze adviezen staan NERGENS beschreven.
Er is geen boek over presenteren waar je de methode die hij gebruikt kan lezen.

Daarom hebben Anne en ik de E-Course Presenteren gemaakt.
Ook jij kan meer verkopen in minder tijd.
Ontdek de technieken.
Je kunt de E-Course net zo vaak doen als je wilt.
Zonder dat je opnieuw hoeft te investeren.

Klik hier voor meer info over de E-Course Presenteren.

Dit zijn de eerste 8 stappen voor een grotere productverkoop.
Ik vond het leuk om er 8 te geven.
Want 8 op z’n kant is het infinity-teken.
Het teken en het getal dat staat voor overvloed.
Er is overvloed voor ons allemaal.
Het enige wat je daarvoor hoeft te doen is in de ontvangstmodus te
komen.
Het is er al voor jou. Je moet alleen nog in die energie stappen.

Alles is energie. Liefde is energie. Geld is energie.
Als je dat gaat begrijpen en leren toe te passen, zijn je
mogelijkheden ontelbaar.

Vond je dit artikel interessant? Like & share. Wil je het op video horen. Klik dan hier.

Doelen stellen met het D9 model

Hoe stel je grenzen

Door: Lorraine Vesterink

Hoe stel je grenzen

Mensen die over hun grenzen laten gaan, zijn vaak pleasers. Het gedrag was ooit een handig overlevingsmechanisme. Je wilde bijvoorbeeld aandacht van je ouders of je omgeving. Of je wilde ruzie voorkomen. Je wilde aardig en lief gevonden worden. Je zag het misschien als jouw taak om het steeds weer goed te maken. Daarom liet je mensen over je grenzen heen gaan. Het is een gewoonte geworden waardoor het normaal wordt. Herkenbaar? De vraag is… heb je dit please gedrag nu nog steeds nodig? Sommige mensen verwarren grenzen stellen met dwingend zijn of onredelijke voorwaarden stellen. Maar op een gezonde manier je grenzen bewaken en aangeven is onvoorwaardelijke liefde naar jezelf en duidelijkheid naar anderen.

Hoe stel je grenzen. Zowel in je ondernemerschap als in..

Grenzen stellen in je ondernemerschap
Een klant van mij vertelde dat ze haar agenda steeds aanpaste aan de wensen van haar klant.
Ze dacht… ik ben het maar… ik kan best heen en weer rijden en gaten in mijn agenda hebben waardoor ik inefficiënter werk.
Uit angst om de klant te verliezen en de ander willen pleasen, ging dit ten koste van haarzelf.
Op een dag besloot ze: Tot hier en niet verder! Dit zijn mijn mogelijkheden in de agenda. Punt. Het gevolg was dat ze nog aantrekkelijker werd voor klanten en er steeds meer klanten kwamen waardoor ze nu een goed gevulde agenda heeft zonder gaten en efficiënt kan werken op de dagen dat ze geen afspraken heeft.

Grenzen stellen in leidinggeven
Richting je personeel is grenzen stellen misschien wel het belangrijkste onderdeel. Maar ook als trainer of docent richting je studenten. Ik herinner me nog goed de periode dat ik docent was aan de Middelbare Hotelschool. Studenten hadden er een handje van om te laat te komen. Bij mijn lessen viel kwamen de studenten vrijwel altijd op tijd, omdat de studenten me hadden geleerd hoe belangrijk het is om duidelijk mijn grenzen aan te geven. Studenten kwamen de les niet meer in als de deur dichtzat. Een van mijn studenten probeerde het toch. Zonder te kloppen kwam ze onbeleefd, hardop pratend de klas binnen. Ik maakte daar direct korte metten mee, waardoor de studenten inclusief deze student vanaf dat moment op tijd in de les waren. En ook nog beleefd en op een prettige manier communiceerden. Wil je meer weten hoe je op een liefdevolle en spirituele manier leiding geeft? Beluister dan het interview met Emmy Stelling hierover.

Grenzen stellen in je relatie
Onlangs leerde ik zelf het verschil tussen gezonde grenzen stellen en onvoorwaardelijke liefde. Die scheidingslijn is soms zo dun dat ik iemand over mijn grenzen liet gaan. Onder het mom van de lieve vrede bewaren. Ik wilde me aanpassen om te laten zien hoe flexibel ik ben.   Ik vond de wensen van de ander belangrijker dan die van mezelf. Ik wilde geen voorwaarden stellen aan de liefde. Daardoor liep ik echter mezelf en mijn eigen wensen voorbij. Ik stelde geen grenzen en dat ging ten koste van mezelf. Ik hield daarmee onvoldoende van mezelf. Vanaf het moment dat ik ontdekte dat ik vanuit liefde grenzen kan stellen zodat je én onvoorwaardelijk van jezelf houdt én van de ander. Als je je grenzen vervolgens op een goede manier communiceert wordt het ook duidelijk en acceptabel voor de ander. De ander zal ook meer respect voor je krijgen en wordt de relatie meer gelijkwaardig. Dus communiceer niet: Dus niet.. als jij dit niet doet, dan … Maar.. wat ik nodig heb in de relatie is… Dan ontstaat er ruimte! En worden je grenzen veel sneller geaccepteerd.

Over deze levensles heb ik vier jaar gedaan, misschien zelfs mijn hele leven! Ik was een enorme ‘pleaser’ But now… I got it:
Grenzen stellen = onvoorwaardelijke liefde voor mezelf

Deze levensles geeft me zoveel rust, omdat ik het nu kan reproduceren. Ik kan nu grenzen stellen én mezelf en anderen onvoorwaardelijk liefhebben. Dat gaat samen! Als je onvoorwaardelijk van jezelf houdt heb je veel meer te geven. Zowel in het ondernemerschap aan je klanten, aan je personeel én in je relatie(s). Want het gaat niet alleen om grenzen stellen richting je levenspartner, maar ook naar je ouders, je kinderen, je vrienden en je collega’s.

Mijn 5 stappenplan naar grenzen stellen

1. Herken de signalen

Voel of je lijf aangeeft dat je over je grenzen heen laat gaan. Dat kan zijn door een borrelend gevoel in je borststreek, maag of buik. Het kan zijn door een ziekte, denk aan keelontsteking of blaasontsteking. Of dat je van de trap afvalt. Zoek bijvoorbeeld de symbolische betekenis van de ziekte of de gebeurtenis op. Daar leer je vaak een hoop door. Wil je signalen interpreteren? Beluister dan deze podcast.

2. Accepteer

Omarm de boosheid, frustratie of het verdriet in je lijf. Accepteer jezelf dat je deze emotie hebt en dat deze grens blijkbaar belangrijk is voor jou. Misschien vind je dat je het wel moet kunnen of normaal zou moeten vinden, maar als jij dat niet zo voelt, dan voelt het niet zo. Accepteer het! Accepteer dat dit belangrijk voor je is.

3. Laat je emotie los.
Vergeef jezelf dat je gefrustreerd was en laat het volledig los. Dat kan door je lijf te ontspannen, te mediteren of een wandeling te maken. Let op; er een nachtje over slapen zonder dat je deze stappen zet is wegvluchten. En ik kan het weten, want dat deed ik regelmatig. Je slaapt het weg, want de volgende dag ben je de boosheid vergeten en ga je door alsof er niks aan de hand is. Dat is het onder de tafel schuiven van problemen en zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

4. Communiceer
Praat het uit. Het liefst persoonlijk. Communiceer met de persoon in kwestie vanuit je eigen gevoel. Ik zie, merk, voel…. En dit is wat het me doet… Wat ik nodig heb is…

5. Beloon jezelf
Heb jij op een gezonde manier grenzen gesteld? Dat is een geweldige prestatie. Hoe ga je jezelf belonen dat je gezonde grenzen hebt gesteld? Nadat ik mijn les had geleerd, vroeg iemand mij daarna… ‘Hoe ga je jezelf nu belonen? Wat een goede vraag… Ik vond de enorme rust die ik hierdoor ervaar al voldoende… Maar… als extra beloning kocht ik een groot boeket met veldbloemen voor mezelf, want die vínd ik mooi. Ik koop weleens een bosje rozen of tulpen voor mezelf, maar nooit eerder kocht ik een groot duur boeket.

Ik weet dat veel mensen met ditzelfde probleem worstelen. Daarom heb ik het voor je op een rijtje gezet. Heb jij negatieve mensen in je omgeving waarbij je het maar niet lukt je grenzen aan te geven beluister dan de podcast ‘how to handle negative people. 

Serieus aan de slag met jezelf en jouw doelen?
Kom dan leren kiezen en doelen stellen op de Doelen Challenge Day.

Wil je dat ik je persoonlijk leer grenzen stellen?

Boek een 1-op-1 coachingsessie. 

Vind je dit een waardevol artikel?
Deel het dan met je vrienden. Mond-tot-mond reclame is de beste promotie. Jouw hulp is enorm welkom. Ik waardeer het als je deze blog deelt met anderen. Zo inspireren we nog meer mensen om snel en eenvoudig keuzes te maken. En dus te leven vanuit liefde en vertrouwen.
Wat ik ook enorm waardeer is dat je me
mailt welke methode op welke manier jou geholpen heeft bij grenzen stellen. Heb jij een andere methode die heel goed voor jou werkt? Vertel het me. Succes met gezonde grenzen stellen voor jezelf en onvoorwaardelijke liefde hebben voor jezelf en anderen. Zowel privé als zakelijk.

 

11 methodes om keuzes te maken

Door: Lorraine Vesterink

Steeds vaker hoor ik dat mensen het lastig vinden om te kiezen. Ze blijven twijfelen… zal ik dit…, of zal ik dat… Soms gaat het nog een stap verder… Dan maken ze uiteindelijk een keuze, maar denken ze dat ze de andere optie toch beter was. Dan hou je je onzekerheid over het maken van keuzen in stand. En wordt het nog lastiger om keuzes te maken. Heb jij dat ook? Of herken je dit bij anderen?

Wat ook vaak gebeurd is dat ze hun opties met allerlei mensen bespreken. Met hoe meer mensen je het bespreekt, hoe meer meningen je krijgt. Iedereen vindt iets anders. Elk mens spreekt vanuit een ander belang en perspectief. Het brengt je geen stap verder. Je zoekt het dan buiten jezelf. Terwijl jouw waarheid in jezelf ligt. Het gaat namelijk niet om hun leven, maar om jouw leven!

Keuzes maken ís soms ook best lastig… En sommige keuzes kunnen je hele leven veranderen. Dus keuzes maken is belangrijk.

Daarom wil ik je in dit blog helpen om dit voor eens en altijd aan te pakken. Als je namelijk twijfelt, dan komt dit door angst. De angst dat je iets tekort komt als je het verkeerde kiest. Dan fantaseer je de verkeerde kant op, want er is overvloed. Twijfel = angst voor tekort = ego… Kiezen = vertrouwen = overvloed = liefde. Elk moment dat je dus twijfelt, weerhoudt jou ervan om te leven vanuit liefde. Te leven vanuit jouw mooiste zelf. Als je naar binnen gaat, maak je altijd de beste keuze. Maar hoe doe je dat?

Volgens mij ‘kiezen’ terug te brengen naar twee simpele quotes:

  1. Bij twijfel niet inhalen
    Twijfel je over of je de optie wel leuk genoeg vindt? Dan zeg ik… bij twijfel niet inhalen. Er komt iets beters, leukers en mooiers voor je. Wacht met actie totdat je automatisch voelt… ja dit is het… dit wil ik… Ik ga ervoor… Dan neem je moeiteloos actie.
  2. Bij twijfel gas er op
    Vind je de optie geweldig, maar twijfel je over jezelf of over de omstandigheden… Dan gas erop. Ruim al je angsten, bezwaren en belemmeringen uit de weg. Zelf of met hulp van een coach. En ga voor jouw ultieme, maximale geluk. Vertrouw dat je het kunt. Er komt niet iets moois op jouw pad, wat je niet zou kunnen. Of een situatie eromheen die onoplosbaar is.

Ik geef je 11 methodes hoe je zelf goede keuzes kunt maken. Zo kom je erachter of je niet moet inhalen, of juist gas erop mag doen. Experimenteer met de methodes en ontdek welke methode bij jou past. Iedereen is uniek. Dus ook jouw manier van kiezen. Kun je nou echt niet kiezen? Gebruik ze allemaal:).

1. The good practice methode

Welke keuzes heb jij gemaakt die goed voor je zijn uitgepakt. Bedenk voor elke pijler van geluk (1. Geest, 2. Lichaam, 3. Thuis, 4. Relaties en 5. Werk uit mijn boek: boek Passievitaliteit) een keuze die voor jou goed is uitgepakt.
Bijvoorbeeld: je hebt vorig jaar een nieuw huis gekocht waar je helemaal tot rust komt en thuis voelt. Hoe ben je tot deze keuze gekomen? Hoe lang heb je over het maken van de keuze gedaan? Wist je het meteen? Of heb je alles weloverwogen? Heb je het met iemand besproken? Zo ja, met wie? Hoe wist je dat dit de juiste keuze was? Waardoor kwam dat?

2. The bad practice methode

Welke keuzes heb jij gemaakt waarvan je achteraf denkt. Had ik dat moeten doen? Misschien ben jij zo iemand die nergens spijt van heeft. Toch is het interessant om te analyseren op welke keuzes je later bent teruggekomen? Bijvoorbeeld: je bent gestopt met een relatie. Hoe is deze relatie ooit tot stand gekomen? Hoe heb je die keuze destijds gemaakt? Welk gevoel had je daarbij? Wist je het meteen? Of heb je alles weloverwogen? Heb je het met iemand besproken? Zo ja, met wie? Hoe lang heb je er over gedaan? Hoe wist je dat dit de juiste keuze was? Waardoor kwam dat?

3. De voor- en nadelen methode

Dit is een hele rationele methode (bron newstart.nl). Hierdoor krijg je binnen tien minuten meer inzicht in jouw keuze. Noteer twee opties. Bij elke optie bedenk je drie voordelen en drie nadelen. Onderstreep nu bij elke optie het grootste voordeel en het grootste nadeel. Omcirkel van de twee opties het grootste voordeel. En omcirkel het grootste nadeel. De optie met het grootste voordeel is de optie die het beste voor je is. Het grootste nadeel ben je bang voor. En is iets om op te lossen. Wellicht dat als je dit oplost, deze optie toch de beste is! Kies nooit vanuit angst of tekort, maar altijd vanuit overvloed en liefde.

4. De flow methode

Schrijf voor elke optie 1 A4tje vol. Presenteer vervolgens dit A4 aan iemand of voor een groep. Of desnoods voor de spiegel. Kijk waar de meeste flow op zit. Waar krijg je gemakkelijk een A4 tje vol mee? Wat presenteer je op een authentieke manier? Voor een ander is het heel gemakkelijk te zien waar jij met meer passie over praat, omdat deze optie je ogen laten stralen. Bovendien is je stem dan vaak automatisch iets hoger, vanwege je enthousiasme.

5. De cijfer methode

Dit is de allersnelste en misschien wel de meest effectieve methode. Geef beide opties een cijfer van 1 tot 10. Vertrouw erop dat de optie met het hoogste cijfer de juiste keuze is. Hebben beide opties hetzelfde cijfer bedenk dan is het allebei even goed. Het maakt voor jou niets uit. Bedenk dan met welke optie je op dit moment de meeste toegevoegde waarde voor anderen levert.

6. De papier methode

Neem twee vellen dik papier. Schrijf op elk vel een optie. Noteer woorden die in je op komen bij deze optie. Schrijf die woorden op het vel erbij. Draai de vellen en check of de tekst onzichtbaar is. Hussel ze door elkaar. Leg ze minimaal 1 meter uit elkaar op de grond. Zorg ervoor dat je echt niet meer weet op welk vel wat staat. Ga op het vel staan en voel hoe je je voelt. Zonder bezig te zijn om te raden welke optie is, maar echt voelen hoe je je voelt. Noem deze woorden in jezelf. Wellicht zie je ook kleuren. Ga vervolgens op het andere vel staan. Kies vervolgens de optie waar je je het beste bij voelt.

7. De drempelmethode

Maak van een stuk papier een drempel. Leg per optie een drempel op de grond. Ga op de drempel staan. Wat komt er bij je boven. Wat belemmert jou of heeft jou belemmerd deze keuze te maken? Stap er nou eens letterlijk overheen. Wat doet het met je? Wat komt er nadat je over de drempel hebt gestapt? Is de opbrengst groot genoeg om over die drempel te stappen

8. De natuur methode

De natuur is zo krachtig. Daarom vind ik dit een hele goede methode. Deze methode gebruik ik zelf vaak terwijl ik de hond uitlaat.
Ga in de natuur op een kruispunt staan, bijvoorbeeld in het bos. Elk pad dat je ziet, staat voor een keuze. Bedenk dat elk pad voor een bepaalde keuze staat. Loop voor elke keuze een pad af en bedenk hoe je je voelt. Het pad waar je het meeste energie van krijgt is het juiste pad voor jou. Je zult overigens versteld staan wat je op dat pad allemaal voor signalen tegenkomt. Maak er een foto van of neem het mee en koester dit symbool van jouw keuze.

9. De signalen methode

Spreek met jezelf een symbool of een signaal af. Bijvoorbeeld: Als optie 1 de beste optie is dan kom ik de komende drie dagen dit of dat tegen. Hetzelfde kan je doen voor optie 2. Het is bijzonder te zien wat er gebeurt. Uiteindelijk is vertrouwen op jezelf beter, maar deze methode kan je in het begin helpen bij het maken van je keuzes. Je kunt de signalen als een bevestiging zien dat je op het goede pad zit. Zo twijfelde ik zelf laatst… Zal ik meer bloggen of vloggen… en diezelfde dag kreeg ik allemaal inschrijvingen op mijn YouTube kanaal. Dus in de toekomst kun je meer van mij verwachten. Hier een vlog over Hoe interpreteer ik signalen. En de drie meest gestelde vragen over signalen.

10. De kaart methode

Je kan een kaart trekken of een inspirerend boek openslaan en jezelf de vraag stellen: Geef me inzicht op de situatie of keuze. Hou er rekening mee dat je het bij deze methode vooral in de uiterlijke wereld zoekt en niet in de innerlijke wereld. Het beste antwoord ligt altijd in jezelf. Je onderbewuste weet wat het juiste pad is en daar mag je op vertrouwen.

11. De meditatie methode

Dit is misschien wel de állerbeste methode. De beste antwoorden komen in de stilte (tijdens meditatie of gebed). Wees stil. Let op je adem. Zet eventueel muziek met 432 hz of 528 hz frequentie aan (te vinden via YouTube/Spotify). Terwijl je diep inademt visualiseer je dat er licht van boven je lichaam in komt. Laat het ‘donker’ (je gedachten en zorgen) uit je stromen. Visualiseer voor elke optie een denkbeeldig landschap. Elk landschap staat voor een optie en kijk wat het met je ademhaling en lichaam doet. Waar voel je iets in je lijf. Welke kleuren zie je? Waar staat dat voor denk je?

Dit zijn 11 methodes om keuzes te maken. Ik raad je aan om dit met de wat grotere vraagstukken in je leven te doen. Gaat het om kleine keuzes als wat eet ik vandaag…, maak dan een snelle keuze en geef jezelf een compliment dat dit de beste keuze is. Zo krijg je vertrouwen dat jij goed bent in keuzes maken. Heel veel succes met het maken van jouw keuzes.

Heb je nu een keuze gemaakt? Stamp dan met je voet op de grond en spreek de tekst uit: Zo en dit is wat ik ga doen! Geloof erin en neem actie. Bevestig jezelf continu dat je de juiste keuze hebt gemaakt.

Serieus aan de slag met jouw keuzes en jouw doelen?
Kom dan leren kiezen en doelen stellen op de Doelendag.

Wil je dat ik je persoonlijk leer keuzes maken?

Boek een 1-op-1 coachingsessie. 

Meer inspiratie over keuzes?
Bekijk mijn korte video met 2 manieren om keuzes te maken.
Of luister de uitgebreide podcast met een geleide keuze mediatie.

Vind je dit een waardevol artikel?
Deel het dan met je vrienden. Mond-tot-mond reclame is de beste promotie. Jouw hulp is enorm welkom. Ik waardeer het als je deze blog deelt met anderen. Zo inspireren we nog meer mensen om snel en eenvoudig keuzes te maken. En dus te leven vanuit liefde en vertrouwen.
Wat ik ook enorm waardeer is dat je me
mailt welke methode op welke manier jou geholpen heeft bij het maken van jouw keuze. Heb jij een andere methode die heel goed voor jou werkt? Vertel het me. Succes met het maken van jouw keuzes en te leven vanuit liefde.

 

Schud jezelf wakker! Krijg nieuwe energie en geluk – 5 pijlers

door Lorraine Vesterink

Soms lijkt het alsof iedereen boordevol energie zit. En dat jij de enige bent die zich somber voelt, niet in een flow zit of zit je jezelf enorm in de weg. Herkenbaar? Weet dat je niet de enige bent. Bovendien is er snel iets aan te doen. Sterker nog. Met deze oefening kun je in het hier en nu meteen aan de slag.

De cruciale dingen in het leven staan met elkaar in verbinding. Ze versterken elkaar of verergeren het juist. Zie het als een positieve of een negatieve spiraal.

Hoe langer je in een negatieve spiraal blijft hangen, hoe moeilijker het is om weer in een negatieve spiraal te komen. 

     “Het is dus cruciaal om jezelf op tijd wakker te schudden.
Neem verantwoording voor je energieniveau & geluk.” 

Aan de andere kant: als je in een positieve spiraal zit, zal je niet snel door een kleine tegenvaller ontdaan zijn. Super waardevol dus om onderstaande oefening te doen en eens per twee maanden te herhalen. (Bron: deze oefening heet de Passievitaliteitsspiraal en komt uit het boek PassieVitaliteit).

Stap 1. Geef de vijf cruciale pijlers voor ENERGIE en GELUK een cijfer.

  1. Geef jezelf een cijfer voor je GEEST. Waarbij 1 = Ik ben mega gestressed. En 10= Ik ben super relaxed.
  2. Geef jezelf een cijfer voor je LICHAAM. Waarbij 1 = Ik ben ongeneeslijk ziek. En 10 = Ik ben kerngezond.
  3. Geef jezelf een cijfer voor je THUIS. Waarbij 1 = Ik verhuis liever gister. En 10 = Ik woon in mijn droomhus.
  4. Geef jezelf een cijfer voor je RELATIE (s). Waarbij 1 = Ik ga het liefst uit elkaar. En 10 = Ik ben samen met mijn ultieme levenspartner (Ben je Single? Geef dan een cijfer 1: Ik heb het liefst vandaag nog een relatie en 10 = Ik wil voor altijd happy single blijven zoals nu.
  5. Geef jezelf een cijfer voor je WERK (en financiën). Waarbij 1 = Ik leef niet mijn missie of verdien er te weinig mee. En 10 = Ik doe wat mijn roeping is en ik verdien er mee wat ik ermee wil verdienen.

Stap 2. Welke pijler scoort het hoogst?

Bedenk hoe je deze pijler nog hoger zou kunnen laten scoren. Waarschijnlijk is het een quick win. Welke actie kan je binnen 24 of maximaal 48 uur nemen om een stapje dichterbij te komen? Bedank in je hart dat je dit al bereikt hebt.

Stap 3. Welke pijler scoort het laagst?

Bedenk hoe je deze pijler nog hoger zou kunnen laten scoren. Is het een grote stap (bijvoorbeeld van 2 naar 8, dan is het tijd voor een serieuze ommekeer), of is het een kleine stap? Welke actie kan je binnen 24 of maximaal 48 uur nemen om een stapje dichterbij te komen? Bedank in je hart dat je dit al bereikt hebt.

Stap 4. Laat wat je wenst los
Ga er niet te gretig in. Laat wat je wenst los, maar onderneem wel de kleine actie stappen richting je doelen.

Herhaal deze oefening zo vaak als je wilt. Belangrijk hierin is visualisatie, dankbaarheid en loslaten. Aan te raden is minimaal eens per twee maanden.

Je zult zien dat je twee weken na deze oefening al beter in je energie zit. Vind je dit artikel waardevol? Deel en vind dit blog leuk. Liever luisteren? Beluister dan de bijbehorende podcast.