55 inzichten om te leven van internet

Vorige maand heb ik een seminar gevolgd bij Eelco de Boer. Dit seminar volgde ik omdat ik onze E-Course Presenteren grootschalig onder de aandacht wil brengen. Doordat ik erg enthousiast was over het seminar, kreeg ik er veel vragen over.

“Heb je daar nou wat aan gehad?”

“Wat heb je er allemaal van geleerd?”

“Vertel me er alles over!”

JA!

Daarom maakte ik een video met alle inzichten. Omdat ik daar leuke reacties op kreeg, deel ik de 55 inzichten in dit blog.
Zodat je alles rustig kan na lezen. Wel zo handig.
In dit blog gebruik ik ons eigen online product (E-Course Presenteren) als voorbeeld. Zodat jij het kan toepassen op jouw eigen online product.

1. Bedenk een product dat onbeperkt verkocht kan worden.

Want alleen met een product kun je leven van internet.
Zorg ook dat je de doelgroep kunt bereiken die behoefte heeft aan jouw product.
Weet jij nog niet wat je missie is? En heb je nog geen product?
Lees dan eerst de 7 vragen om je missie te ontdekken.

2. Zorg dat het een geweldig product is.

Niet een goed product, maar een geweldig product!
En zorg dat het een product is waar je echt trots op bent.
Als je echt iets moois hebt kun je het ook makkelijk verkopen.

3. Zorg dat jouw product minimaal 200 euro kost.

Anders stop je teveel werk in iets wat te weinig oplevert.
Dat zet geen zoden aan de dijk.
Als je toch kleinere producten hebt, maak dan een pakketje waarvan de waarde toch minstens 200 euro is.
En zorg dat de inkoop ervan maximaal 30% is.
Is jouw inkoop nu hoger, zoek dan manieren om dat omlaag te brengen naar 30%.

4. Bereken hoeveel van deze producten je moet verkopen om financiële vrijheid te hebben.

Hoeveel producten moet je verkopen om net zoveel inkomsten als uitgaven te hebben?
Zo hoef je niet meer uurtje factuurtje te werken.
Dan krijg je vrijheid.
En kun je echt gaan doen wat jouw zielsmissie is.

5. Geef webinars over jouw product.

 Vertel aan het begin van het webinar waarom je dit webinar gratis geeft.
Anders vragen mensen zich het hele webinar af:
“Waar zit de adder onder het gras?
Waarom geef jij deze informatie?”

Leg aan het begin uit wat het doel is.

Vertel dat mensen aan het einde ervan een aanbod krijgen om het product te kopen.

Zo geef ik zelf webinars over onze E-Course Presenteren.
Daarin vertel ik:

  • Hoe je kunt presenteren als een pro.
  • Hoe je mensen met je mee krijgt.
  • Hoe je jouw boodschap over brengt.
  • Hoe je meer kunt verkopen in minder tijd.

Aan het einde geef ik een aanbod voor de E-Course Presenteren.

6 Besteed meer tijd en woorden aan de marketing dan aan het product zelf.

Een van de grootste bestsellers ter wereld is een boekje van slechts 60.000 woorden.
Maar er zijn wel 200.000 woorden aan marketing aan besteed.
Daarom is het zo goed verkocht.
Vaak denken we dat als een product goed is, het zichzelf wel verkoopt.
We steken dan te weinig moeite in marketing.

 7 Wees niet bang om te investeren in adverteren.

Denk aan Google AdWords, of Facebook advertenties.
Stel dat je hier 100 per dag aan uitgeeft.
Dat klinkt als veel geld. Je bent snel geneigd dit niet te doen.

Maar stel je nu voor dat je dankzij die 100 euro iedere dag twee producten van 250 euro verkoopt.
Dan maak je ineens goede winst!
Geld uitgeven aan marketing is dus niet iets om bang voor te zijn.

 8 Geef geen informatie, maar inspiratie. Over de transformatie die mensen kunnen maken.

In plaats van je product te beschrijven, kun je mensen beter vertellen over de voordelen die zij eruit halen.

Bij de E-Course Presenteren ben ik snel geneigd om te informeren in plaats van te inspireren.
Dan vertel ik dingen als: hoeveel afleveringen het zijn, hoe lang ze duren, dat de informatie in geen enkel boek te vinden is, dat het gebaseerd is op 40 jaar mediatraining van bekende Nederlanders, dat de informatie komt van de beste mediatrainer van Nederland, etc…

We zijn vaak geneigd om te veel te vertellen over het product zelf.
Terwijl we juist veel meer mogen vertellen over de voordelen van ons product.
Wat levert het de klant op.

Ik zou dus beter kunnen zeggen…

“Misschien wil jij ook presenteren, maar merk je dat je een blackout krijgt.
Of dat je rood aanloopt.
Vind je presenteren soms nog spannend?  
Merk je dat je gaat bibberen of stotteren?
Of vind je het lastig omdat je niet zo goed weet waar je moet beginnen om een goede presentatie te maken?

Hoe zou jouw leven veranderen als veel meer mensen jouw boodschap gaan horen?
Zou je dan je missie beter kunnen verspreiden?
Meer geld verdienen?

Hoe gaaf is het als je thuis, achter je laptop, zelf kunt ontdekken hoe ook jij kunt presenteren als een pro?”

Zorg dat je in jouw salespitch voor 80% uit persoonlijke voordelen van het product bestaat, oftewel  inspiratie.
En voor slechts 20% uit praktische informatie.
Of dit nou 1 op 1 is, op je landingspagina of in een webinar.

 

9 Besteed veel tijd aan het weerleggen van bezwaren.

Ik hoor mensen vaak zeggen: ik weet nog niet eens wat mijn zielsmissie is, laat staan het product erbij.
Dus die E-Course Presenteren komt nog wel een keer.

Maar presenteren is natuurlijk altijd nuttig.
En je leert het niet in 1 dag.
Je kunt het dus beter zo snel mogelijk leren, zodat als je je product hebt, je ook gelijk je verhaal kunt vertellen!
En je kunt je presentatieskills altijd verbeteren.
Zelfs de beste presentatoren trainen nog.

10 Gebruik schaarste en een tijdslimiet.

Dit vinden we vaak niet het leukste om te gebruiken, maar het moet nou eenmaal.
Dus gewoon doen.
Het werkt.

11 Hoe specifieker, hoe geloofwaardiger het is.

Als ik ineens zou zeggen: ik heb 55 inzichten voor je, lijkt het alsof dat nergens vandaan komt.
Maar als ik zeg: “Ik heb vorige maand een seminar gevolgd van Eelco de Boer.
Daar heb ik een video van gemaakt toen ik op Ibiza zat.
Ik kreeg er zoveel leuke reacties op dat ik het nu ook voor je heb uitgeschreven.
Nu ben ik specifieker en dus geloofwaardiger.

 12 Gebruik een cliffhanger.

Bijvoorbeeld: we zijn nu pas bij inzicht nummer 12.
Misschien heb je zelf al wat inzichten gehad.
Nou, trust me!
Het wordt nog beter, dus stay tuned voor de rest!

13 Gebruik krachtwoorden.

Bijvoorbeeld: 92% van de doelgroep had baat bij de E-Course Presenteren.
Of: je gaat hier gegarandeerd beter van presenteren.
Stel je bent er helemaal niks mee opgeschoten, laat het me weten, dan krijg je je geld terug.
Een betere garantie dan dat zul je niet snel krijgen!

Dit laat zien dat ik 100% achter ons product staat.
Ik geloof er zo in, dat ik bereid ben mensen hun geld terug te geven als het voor hen toch niet blijkt te werken.
Dat is echter nog nooit gebeurd, omdat mensen er ontzettend blij mee zijn.
En er zoveel aan hebben.
Nog veel meer dan ze van te voren dachten.

14 Gebruik maar 1 onderwerp, 1 product.

Als je meerdere dingen gaat aanbieden, verliest het 80% van zijn winstgevendheid.
Wat wel nuttig is, is de link naar jouw product herhalen.
Bied bijvoorbeeld je product aan, en vertel waar mensen kunnen klikken om het te bekijken/kopen.
Vertel en dan wat meer over, en herhaal de link.

 15 Wat je wel kunt doen is een content email maken.

Ik zou bijvoorbeeld een email kunnen sturen met de link naar dit blog over de 55 inzichten die ik kreeg van Eelco de Boer.
En dat ik dan in de PS zet:

“In het blog geef ik onze E-Course Presenteren vaak als voorbeeld.
Lijkt jou deze E-Course ook interessant voor jou?
Klik dan hier.

Zo’n soort opmerking zet je dus in de ‘PS’ om alsnog aandacht te vestigen op jouw product.

 16 Gebruik winstwoorden.

Niemand vindt woorden als ‘betalen’ en ‘bestellen’ leuk.
Maar wat wel leuk is, is bijvoorbeeld ‘ontvangen’.

“Als je hier klikt, ontvang je de E-Course Presenteren” klinkt veel aantrekkelijker.

Vergelijkbaar zijn de woorden ‘leren’ en ‘lessen’.
Dit soort woorden associëren we met school, en veel mensen vonden school helemaal niet zo leuk.
“Leer presenteren in zoveel lessen”, klinkt minder leuk als

“Ontdek de geheimen van presenteren.” Klik even op deze link.

 17 Bedenk minimaal 30 headlines.

Bedenk waar jij je klant precies mee helpt.
Zo was er op het seminar bijvoorbeeld een coach die mensen hielp om hun leven terug te krijgen.
Ondernemers die er doorheen zaten, coachte zij zodat ze weer een leuk leven hadden.

In eerste instantie noemde ze zich coach voor ALLE mensen.
De doelgroep ondernemers kiezen, was al een grote stap.
Haar werd geleerd om nog specifieker te zijn, bijvoorbeeld door zich de ‘Get Your Life Back Coach’ te noemen.

Voor het webinar om de E-Course Presenteren te promoten, kunnen we bijvoorbeeld de volgende headlines bedenken;

  1. Krijg mensen mee
  2. Verspreid jouw missie
  3. Presenteer als een pro
  4. Verkoop meer in minder tijd
  5. Presenteer voor grote groepen
  6. Haal meer uit je 1 op 1 klant gesprek
  7. Ontdek hoe je authentiek kunt vloggen

 18 Benoem in ieder geval 3 dingen:
pijn, plezier, en de call to action.

Bij de E-Course Presenteren is bijvoorbeeld de pijn:

“Loop je bij het idee van presenteren al rood aan?”

Het plezier is:

“Ook jij kan moeiteloos kunnen presenteren”

En de call to action is

“Klik hier en ontvang de E-Course”

 19 Vergeet onze onderburen niet!

België kan ook een grote doelgroep zijn.
Bij het seminar van Eelco de Boer waren misschien wel de helft van de deelnemers Belgisch.
Overweeg ook om je product te vertalen als je denkt dat je je doelgroep daardoor kunt vergroten.

 20 Maak verschillende websites voor verschillende doelgroepen.

 Als je toch verschillende doelgroepen wilt benaderen, zorg dan dat je daar meerdere websites voor hebt.

21 Ga pas verder met het volgende product als je 1 miljoen euro hebt verdiend.

We zijn vaak geneigd het volgende product alweer te lanceren, terwijl we het vorige product nog niet hebben verkocht.
Creëren is leuk, maar ga pas verder als je eerst een miljoen euro met dit product hebt verdiend.

22 Je mindset is belangrijk.

Tijdens het seminar werd iemand gevraagd hoeveel hij dacht te kunnen verkopen.
In eerste instantie was zijn antwoord “10, 100, misschien wel 1000”, maar na een beetje coaching van Eelco veranderde dat al naar 1 miljoen!

Misschien denk jij ook wel zo.
We mogen best groter gaan denken, en een positievere groei- en geld mindset ontwikkelen.

23 Deel zoveel mogelijk content.

Wie mij een beetje kent weet dat ik al heel veel gratis weggeef.
Onderaan deze pagina krijg je een gratis aflevering presenteren.
Veel mensen hebben al heel veel aan deze afleering.
Kan je nagaan wat de hele E-Course je oplevert.

Eelco de Boer bevestigde in het seminar dat dit alleen maar goed is.
Deel gewoon zoveel mogelijk.
Het komt vanzelf een keer bij je terug.
Je weet niet hoe, je weet niet wanneer, maar het komt echt een keer terug.
En hoe tof is het als jouw gratis content beter is dan het betaalde content van je concurrenten?!

 24 Maak breed content.

Je hoeft je content niet te limiteren tot je product.
Natuurlijk is het belangrijk om het daarover te hebben en er specifiek over te zijn.
Maar je mag ook over andere onderwerpen content maken.

Ikzelf houd me naast mijn werk ook graag bezig met ‘tweelingzielen’.
Dat is een soort soulmate plus, jouw perfecte partner.
Daar help ik andere mensen bij en praat ik graag met mensen over.
En daar mag ik dus ook gewoon content over maken.

Voor mij was dit een heel bevrijdend inzicht.
Uiteindelijk blijkt dat ook deze mensen beter willen presenteren.
Dus hoe leuk is het als ik via een van mijn passies weer terecht kom bij de producten die ik heb ontwikkeld.

25 Denk er ook over om gezamenlijk content te maken.

Veel mensen hebben hier twijfels over:
Wat als mensen mijn vriend(in) leuker vinden en bij hem/haar gaan kopen?
Laat dit je niet tegen houden.
Er is zo’n overvloed, maak lekker samen content en verwijs naar elkaar.

26 Over 1 onderwerp kun je meerdere keren content maken.

Als je bijvoorbeeld een video opneemt, kun je de audio gebruiken voor een podcast.
En als je het uittypt, of uit laat typen, kun je er ook een blog van maken.
Klik hier als je liever deze inzichten in een video wilt zien en horen.

27 Doe dat vooral niet zelf.

Besteed het uit.
Ga niet alles zelf doen.
Zorg dat jij de createur bent, en dat andere mensen het uitwerken.
Zo doen zij waar zij goed in bent, en doe jij waar jij goed in bent.
Dit blog is uitgetypt door mijn personal assistent.
Dat scheelt mij tijd, waardoor ik in die tijd weer nieuwe content voor jou kan creëren.

 28 Zoek jouw vrijheidsgetal uit.

Reken uit hoeveel inkomen je nodig moet hebben om rond te komen.

– Hoeveel geef je uit aan je huis?
– Hoeveel kost gas, water en licht je?
– Wat betaal je voor je auto?
– Je verzekeringen?
– Je vakanties?

Maak een lijstje van al je uitgaves.

Op welk maandbedrag kom je dan uit?
Hoeveel producten moet je verkopen om dit te verdienen?
Als je deze vraag beantwoord hebt, weet je jouw vrijheidsgetal.

 29 Conversational selling.

Tijdens het seminar vroeg ik Eelco:

“Hoe veel vraag ik nou voor mijn E-Course Presenteren?
Zeg ik dat het 330 euro is of promoot ik in het webinar voor voor 297 euro?
Of zeg ik dat we er € 700 voor gaan vragen?
Hoe pak ik dat nou aan?”

Uiteindelijk heb ik geleerd dat je ‘conversational selling’ moet toepassen.

In ons geval is dat als volgt:

De E-Course Presenteren is opgenomen in een studio, met een professionele cameraman. D
ie raadde aan de course voor niet minder dan € 1.000 euro te verkopen.
Wij vonden dat best wel veel, 1.000 euro voor een online course.
Voor de training bij ons betalen mensen € 3.000.
Dus wat vraag je hier dan voor?
Misschien toch wel 700 euro.

Bij een gewone training ben je de volgende dag misschien alweer veel vergeten.
Een van de voordelen van de online course is dat je alles op elk moment terug kunt kijken.
Je kunt levenslang elke dag opnieuw inloggen en al het materiaal nog eens bekijken.
Uiteindelijk hebben we toch besloten een introductieprijs van 330 euro te hanteren.
In de toekomst gaan we die veranderen naar 700 euro.
Mensen zeggen dat ze het maar een hele kleine investering vinden voor heel veel waarde.

Bedenk goed wat jij minimaal voor je product wilt hebben.

 30 Geef niet te veel informatie.

We zijn snel geneigd mensen direct van alles te gaan leren.
Maar dat werkt niet.
Mensen gaan dan je product juist NIET kopen.

Ga mensen te inspireren.
In mijn webinars vertel ik mensen dat ook zij een verhaal te vertellen hebben, dat ook hun verhaal gehoord moet worden.
Dat ze meer kunnen verkopen in minder tijd. Dat ze met meer vertrouwen zichzelf authentiek kunnen presenteren.

Wat kun jij mensen voor inspiratie geven in plaats van informatie?

 31 Deel jouw beste content opnieuw.

Als je iets deelt van een paar jaar geleden vindt niemand dat vervelend.
Mensen vinden dat alleen maar fijn.
Stel je voor dat je naar een concert van je favoriete band gaat, en ze spelen alleen maar nieuwe nummers.
Je wilt toch ook hun oudere muziek horen, hun geweldige classics?
Zo kun jij jouw beste content gerust nog een keer delen.

 32 Doe de bonus na afloop.

We zijn snel geneigd bonussen weg te geven.
Als ik bijvoorbeeld zeg:

“Doe nu de E-Course Presenteren, en krijg de Doelendag cadeau!”

Dan kan dat een heleboel bezwaren opleveren.
Mensen willen gewoon een online cursus en ineens ‘moeten’ ze ergens naartoe.
Dat kost tijd, misschien hebben ze dat niet.
Misschien komt die datum hen helemaal niet uit.
Om die reden kan het zijn dat ze besluiten de hele E-Course ook maar niet te doen.

Geef die bonus er dus niet direct bij, dat levert vaak alleen bezwaren op.

Wat je wel kunt doen is de bonus achteraf delen.

Stel je bestelt de E-Course, je hebt hem binnen, je hebt betaald.
En je krijgt vervolgens een e-mailtje waarin staat: “Wat leuk dat je de E-Course hebt besteld.
Ik vind het zo gaaf! Ik wil je nu ook uitnodigen voor de Doelendag, tegen een sterk gereduceerd tarief.
Dan krijg je je doelen helder. En realiseer je je doelen.
Klik hier en gebruik de kortingscode om je aan te melden voor de Doelendag.”

Dan overtref je mensen hun verwachtingen.
Ze dachten niet dat ze er nog iets bij zouden krijgen.
Dan is de bonus een leuke verrassing, en veel effectiever.

33 Neem echt de tijd om iets moois te maken.

Zorg dat je echt een mooi filmpje opneemt, bijvoorbeeld.
Deze video over presenteren geven wij gratis weg.
Of dat je echt een goed webinar in elkaar zet.
En neem daar rustig de tijd voor.

34 De super-happy-fun-day.

Dit is voor mij het beste en meest waardevolle inzicht.
Voor mij is het echt goud waard.
De super-happy-fun-day is een dag waarop je alleen maar leuke dingen doet.

Als ondernemer ben je altijd bezig om ballen in de lucht te houden, om hard te werken…
Je bent altijd druk.
Neem 1 dag zonder telefoon, zonder e-mails, om alleen maar leuke dingen te doen.
Van ’s ochtends vroeg tot ’s avonds laat.

Ik heb dit zelf nu 2 keer gedaan met mijn kinderen, en van tevoren gepland wat voor leuke dingen we allemaal zouden doen.
We hadden het perfecte ontbijt, de perfecte lunch, we hebben gedanst, gezongen…
Ik werd verliefd op mijn kids, op mezelf, op mijn leven.
En dat gun ik iedereen.

Ze raden aan om minimaal 1 keer per maand zo’n dag in te plannen.
Ik blijf het zelf zeker 1 keer per maand met mijn kinderen doen.
Ze staan nu al te springen voor de volgende keer – en ik ook!
Ik ga het ook met mijn moeder doen, ik ga het alleen doen en met vriendinnen.

Eelco de Boer noemt het ‘droomdagen’, mijn vriendinnen noemden het ‘excellentdagen’, maar wij kregen de tip van Dean Jackson en die noemde het ‘super-happy-fun-day’.
Dus zo noem ik het ook!
We hebben er zelfs T-shirts van ontworpen die we op deze dag dragen:)

 35 If you don’t pay, you don’t pay attention.

Als mensen ergens niet voor betalen, heeft het ook geen waarde.
In de pauze van het seminar heb ik zo’n 8 ondernemers geholpen hun zielsmissie te ontdekken en daar een waardevol product bij te bedenken.
Bij sommige kwam dit heel goed binnen, maar sommige raakten volledig in paniek dat ze ineens hun zielsmissie wisten en hun product. Want dan moet je in een keer aan de bak.

Dus geef je product niet zomaar weg.

Normaal help ik mensen hun missie te ontdekken in een coaching sessie van 1,5 à 2 uur. Het heet Find Your Life Purpose.
Ik geef ze dan een geleide zielsmissie meditatie. Vaak krijgen ze ook direct een idee hoe ze (meer) geld kunnen verdienen met hun missie.

Als ik dat gratis zou geven dan is dat zonde.
Dan weten mensen na jaren zoeken eindelijk wat hun zielsmissie is, maar gaan ze er niets mee doen omdat het te snel kwam.
Dus de tips is: geef je product niet zomaar weg.

 36 Focus op jezelf.

Er zat een dame in de zaal en die was coach.
Zij was heel erg bezig met alle coaches die je tegenwoordig hebt, die zonder opleiding hun geld verdienen.
Daar ging zoveel van haar energie naartoe dat ze niet meer bezig was met zichzelf.
Want het gaat er niet om wat anderen doen, het gaat erom dat de klant geholpen is.

Je hoeft niet bang te zijn dat er zoveel coaches bijkomen.
Ik heb zelf ook een coach. En ik coach ook.
Iedereen heeft tegenwoordig een coach nodig.
Focus dus gewoon op jezelf, en niet op anderen.

Overweeg jij coaching? En spreekt onze manier van werken jou aan?
Klik hier om te kijken naar de verschillende sessies die wij bieden.
Zoals Boost Your Business, Heal Your Past en de Scenario Scan.

37 Keuzes maken.

Deze tip kregen we van een goede vriend van Eelco, Damian.
En de tip is dat je elke keer dat je naar een restaurant gaat, je binnen 30 seconden een keuze maakt van de menukaart.
Zo leer je snel keuzes te maken.

Dat kun je dan ook in het echte leven toepassen.
Je voelt je dan ook goed over jouw manier van keuzes maken.
En wie niet kiest verliest. Dus keuzes kunnen maken is erg belangrijk.

 38 Het gaat om de klant.

Er zat ook iemand in de zaal die opmerkte dat ze het product zelf niet had ervaren.
Dat ze zelf niet wist hoe het was.
Maar dat is helemaal niet erg.
Het gaat namelijk niet om jou, het gaat om de klant.
Wat wil de klant, waar ligt de klant van wakker, en los dat op.

39 Investeer in het opbouwen van jouw e-mail lijst.

Zorg dat je een uitgebreide lijst e-mailadressen van (potentiële) klanten hebt.
Zo kun je je product makkelijker verkopen.
The money is in the list…

40 Schrijf die dan alsof je hem naar een vriend zult versturen.

Lees je e-mails nog eens na, en bedenk of je ze op diezelfde manier ook naar een vriend zou versturen.
Zo niet, verander hem dan een beetje.
Zoals je het ook naar een vriend of vriendin zou sturen.

41 Laat de lengte van jouw boodschap los.

Sommige mensen vinden dat een video maar een bepaalde lengte mag hebben.
Maar als je jouw product kunt beschrijven in drie zinnen, doe je het in drie zinnen.
En als het moet in drie uur, doe je het in drie uur.

 42 Bouw momentum op via e-mail.

Je kunt in een e-mail alles uitgebreid uitleggen.
Maar je kunt het ook kort vertellen, en zeggen dat als mensen reageren met “Yes, I’m in!”, je ze meer informatie zult toesturen.
Je klant heeft vaak net als jij weinig tijd, dus maak het ze zo gemakkelijk mogelijk.
Vervolgens stuur je die info, en zeg je dat als ze het ook gaaf vinden, je het voor ze zult regelen.
Zo maak je een beetje contact met de klant. En houd je hun aandacht vast.

 43 Gebruik veel wit in je e-mails.

Dat houdt het rustig, en overzichtelijk.
Jouw klant heeft het druk, en wil het gewoon snel kunnen lezen.
Een lap tekst is veel minder effectief.

Gebruik maximaal 4 zinnen per alinea.
En houd je zinnen kort.

44 Het is heel eenvoudig om een giveaway te verzinnen.

Heb je nog geen giveaways?
Ga dan eens even rustig zitten met een vriend, een vriendin, of een collega, en ga even brainstormen.
Er zijn zoveel giveaways te bedenken.
Deze ’55 inzichten van Eelco de Boer’, bijvoorbeeld, is al een giveaway.

45 Wees niet bang om nog meer te investeren.

Stel je hebt 100 euro geïnvesteerd en je hebt er die 500 voor teruggekregen.
Waarom zou je de volgende dag dan weer maar 100 euro investeren?
En waarom niet 200? Of 1.000 euro?
Als iets nu werkt, wil dat niet zeggen dat het over een jaar nog steeds werkt.
Dus als je die code hebt gekraakt: ga los!

46 Blijf lekker delen

We zijn soms bang dat we mensen niet meer mogen mailen, dat we teveel op social media posten.
Maar stuur gewoon je giveaway.
En vertel dat als ze het leuk vinden ze kunnen reageren om nog meer tips en info te ontvangen.
En als mensen toevallig niet in geïnteresseerd zijn, lezen ze het gewoon niet.
Of kunnen ze makkelijk unsubscriben.

47 Wees niet bang om hulp te vragen.

Iedereen vindt het fijn om anderen te helpen.
Jij vindt het vast fijn om iets behulpzaams te doen voor iemand anders.
En anderen vinden het dus ook leuk om jou te helpen.
Vraag dus gerust om hulp.

48 Experimenteer met verschillende advertenties.

Kijk wat werkt, en als het werkt: ga ermee door!
Het enige wat je hoeft te doen is de code te kraken.
De code waarmee jij jouw product moeiteloos verkoopt.
En dat te herhalen.

49 Je moet niet de goedkoopste willen zijn.

Als kleine ondernemer kun je niet goedkoper zijn dan ondernemers die met groot volume werken.
Probeer je dus niet te onderscheiden op prijs.
Mensen denken zelfs vaak dat als iets net iets duurder is, dat het dan betere kwaliteit is.
Wees dus niet bang om wat meer te vragen.

50 Verhoog jouw waarde

Als specialist kun je meer geld vragen dan als generalist.
Kies ook de groep die geld uit wil geven aan jou.

51 Geef korting als je dat wilt.

Als je korting wilt geven, noem dan een percentage als het gaat om kleine bedragen/
En noem een bedrag als het gaat om grote bedragen.

52 Gebruik euro in plaats van het euroteken.

Het euroteken associëren we met betalen, en dat vinden we niet leuk.
Schrijf het woord uit, bijvoorbeeld ‘200 euro’ in plaats van ‘€ 200’.

53 Geloof dat het kan.

Na het seminar ging ik geïnspireerd naar huis.
In plaats van negatieve gedachtes, zoals “waarom zou mijn product nou goed verkopen, ga nou maar gewoon werken”, kun je er beter in geloven!

Het gaat niet om hard werken, het gaat om slim werken.
Als jij nu ook geïnspireerd bent: ga dan aan de slag!
In plaats van nog een blog te lezen…, ga zelf een blog maken.

54 Transformatie.

Ik gun jou dat je kunt gaan van actief geld verdienen, naar passief geld verdienen.
In plaats van elke keer een factuurtje komt er gewoon steeds geld binnen.
Dat geeft vrijheid.

55 Presenteer als een pro

Wat mij opviel tijdens het seminar van Eelco de Boer is dat hij presenteert als een pro.
Hij past veel van de technieken toe die wij in onze E-Course Presenteren geven toe.
Dat is een van de meest bepalende factoren waardoor hij zo succesvol verkoopt.

Wil jij ook presenteren als Eelco de Boer?
Klik dan even op de link van de E-Course Presenteren.
Gun jezelf deze E-Course.
Mocht je dat tussen het lezen door nog niet hebben gedaan…:)

 

Dat waren ze dan:
De 55 inzichten voor jouw transformatie.
Om te leven van internet.

De beste reclame is mond-tot-mond reclame.
Ken jij iemand die ook wil leven van internet?
Dan waarderen we het als je dit blog deelt.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *